Archív A krízis ellenére optimisták a német vállalatok

A krízis ellenére optimisták a német vállalatok

autopro.hu/Sz.N. | 2020.10.21 15:17

A krízis ellenére optimisták a német vállalatok

Fotó: Volkswagen Newsroom

A német vállalatok optimizmusa megingathatatlan. A koronavírus-válság, a brexit és a kereskedelmi konfliktusok ellenére is pozitívan tekintenek a jövőbe, ez alól csak az autóipar tekinthető kivételnek.

A koronavírus-válság, a brexit okozta bizonytalanság a kereskedelmi konfliktusok, sőt a világgazdaság nehézségei ellenére is optimistán tekintenek a jövőbe a vállalatok Németországban. Ez lett az eredménye a KPMG április és június között végzett felmérésének, melyben 601 vállalatvezetőt kérdeztek meg.

A megkérdezettek 60 százaléka szerint vállalatuk középtávon nézve jól áll. A felmérésben részt vevő menedzserek 12 fő iparágat képviseltek, a jövőt illető kilátásaikat a jelenlegi önértékelés, aktivitási és befektetési kihívásaik alapján értékelték.

Az első korlátozásokat követő optimizmus azt sugallja, hogy számos vállalkozás felismerte már mennyire rugalmasak – mondta Mattias Schmelzer, a KPMG igazgatósági tagja. Jelentős eltéréseket mutatnak azonban az egyes iparágak: míg a bankok, biztosítási és energiaipari vállalatok, valamint a fogyasztási cikkek ipara egyértelműen pozitívan ítélték meg az elmúlt évet, addig a telekommunikáció és média, a kereskedelem és mindenekelőtt az autóipar esetében már ködösebb a kép. Utóbbinál a hangulatindex az első, 2018-as felmérés óta folyamatosan csökkent a mostani 44 százalékra.

A drasztikus különbségek nem csupán a koronavírus-járványra vezethetők vissza, hangsúlyozta Schmelzer. Fontos az is, hogy milyen kihívásokkal kellett ezen ágazatoknak szembesülniük, illetve, hogy eddig hogyan tudták kezelni az olyan trendeket, mint a digitalizáció vagy a változó vásárlói igények.

A rugalmas munkafeltételek egyre fontosabbak

A KPMG „Future Readiness Index 2020”, azaz a vállalat jövőre való felkészültségét mutató indexe azt is mutatta, hogy alapvetően három terület fontos a cégek számára: a válaszadók 84 százaléka állította, hogy a koronavírus-járvány következtében a rugalmas munkafeltételek és munkaidők kiemelten fontossá válik. 71 százalékuk erősítené dolgozóik tudását, például az alapvető kompetenciák fejlesztésével. A válaszadók 68 százaléka viszont az értékesítési csatornáinak digitalizálását és az ügyfélkommunikációt tartja kiemelten fontosnak. „Számos német vállalat felismerte a cselekvés szükségességét: fejleszteniük kell az alkalmazkodási képességüket” – mondta Schmelzer. Ehhez azonban szükség van arra, hogy hosszú távú következtetéseket vonjanak le a világszintű bizonytalanságból – számolt be az Automobilwoche.

Kiemelt Partnereink