Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Tesla-rivális autót dobhat piacra a Peugeot
2024.05.03 04:20Bővítik a zalaegerszegi autóipari tesztpálya műhelyszárnyát
2024.05.02 17:17Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Zéró emissziós fuvarozásért álltak ki nagyvállalatok
Több mint 40 gyártó, szállítmányozó cég és nagyvállalat – köztük a Siemens, a Maersk és az Unilever – arra szólította fel az Európai Uniót, hogy 2035-től csak emissziómentes új teherjárművek értékesítését engedélyezze.
A december 7-én közzétett levélben az aláírók „sürgetik az Európai Bizottságot, hogy 2035-re minden új tehergépjárművet a nulla kibocsátás útjára tereljen”, öt év haladékot adva az olyan speciális szerepkörű járműveknek, mint az építőipari, bányászati és faszállító teherautók, amelyek esetében hosszabb időt vehet igénybe az átállás.
A levél szerint a zéró emissziós stratégia meg fogja határozni, hogy az EU milyen gyorsan tér át a szennyező fosszilis meghajtású teherautókról a tiszta, nulla kibocsátású alternatívákra, és hogy az EU vezető szerepbe kerül-e vagy lemarad ebben az elkerülhetetlen ipari átalakulásban.
A Bizottság jelenleg a tehergépjárművek szén-dioxid-kibocsátásának csökkentésére vonatkozó javaslatokon dolgozik, valamint az elektromos vagy hidrogénüzemű nehézgépjárművek töltéséhez szükséges infrastruktúra kialakítását tűzte ki célul.
Mint ismert, a személyautók esetében az Európai Unió már rendelkezett a fosszilis tüzelőanyaggal működő új járművek forgalmazásának 2035-től betiltásáról.
Szigorúbb szabályozás kell a fuvarozásban is
A levél aláírói felszólították az Európai Bizottságot, hogy a teherszállító járművek számára szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási szabályokat tűzzenek ki 2030-ra: a csoport azt szeretné elérni, hogy a következő évtized elejére 65 százalékkal legyen kisebb az elvárt emisszió a 2019-es szintnél a jelenlegi 30 százalék helyett. Sőt, azt szeretnék, ha a 30 százalékos csökkentési célt már 2027-re elérnék.
A csoport azt is közölte, hogy „célzott pénzügyi támogatásra” lesz szükség az „elektromos teherautók magasabb beszerzési költségeinek ellensúlyozására, különösen a korai úttörők, valamint a kis- és középvállalkozások esetében” – írja a Reuters.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!