Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25A Bosch továbbra is jól teljesít Magyarországon
2024.05.16 12:22Legördült a gyártósorról az első elektromos Porsche SUV
2024.05.16 10:18Közös szoftverfejlesztésbe kezd a Toyota, a Honda és a Nissan
2024.05.16 09:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Újabb mérföldkövet ért el a győri Audi a környezetvédelem terén – ez történt a 29. héten
Győrben is bevezette az Audi az Aluminium Closed Loop nevű rendszerét, amivel újabb nagy lépést tett az ökológiai lábnyomának csökkentéséért a vállalat. Több OEM is az előző héten hozta nyilvánosságra második negyedéves/első fél évi üzleti eredményét, és szerencsére beruházásokról is adhattunk hírt. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.
Az Audi Hungaria 2020 óta karbonsemlegesen működik, ám e cél elérésével nem állt le az ökológiai lábnyomának csökkentésével a vállalat. Az Aluminium Closed Loop keretében a gyártás során keletkezett alumíniumhulladék ötvözet szerinti szelektív gyűjtést követően visszakerül a beszállítóhoz, aki ebből az eredetivel megegyező minőségű alumíniumtekercset állít elő, amelyet ismét visszaszállít az Audihoz.
Harminc éve van jelen hazánkban a Suzuki, a márkafejlődés alapján nyugodtan kijelenthetjük, hogy bejött a japán vállalatnak a kockázatvállalás – hiszen 1991-ben még nem volt egyértelmű, ami mára azzá vált: jó ötlet Magyarországon autóipari vállalkozásba kezdeni.
Beruházások
Ez a hét sem telt el beruházások bejelentése nélkül. A Ferzol Lemezmegmunkáló Kft. már meg is valósította 2,3 milliárd forintos kapacitásbővítését Szolnokon, a beruházáshoz európai uniós támogatást is igénybe vett a cég.
Veszprém megyében viszont csak most fog kezdődni a Knapp hatmilliárdos beruházása Nemesvámoson. A projekt ötszáz munkahelyet teremt a településen, az állam 1,4 milliárd forinttal támogatja az építkezést.
Javuló eredmények
Talán nem csoda, hogy 2020 második negyedévéhez/első fél évéhez képest idén ezekben az időszakban lényegében minden OEM jobb eredményt ért el. A járvány már nem okoz akkora problémát, bár a Stellantis-nak a koronavírus miatt kellett csökkentenie a termelését. Másokra is hat a járvány közvetlen vagy közvetve, így természetesen rekorddöntögetésről nincs szó, kivéve a Hyundai-t. A koreai gyártó még soha nem ért el ilyen jó negyedéves eredményt Európában.
Nem lehet oka panaszra a Daimlernek sem, ahogyan a Volvo is elégedett lehet a számaival, sőt, a Volkswagen is, a konszern ráadásul az elektromos autók eladásaiban is nagyot ment. Az elektrifikáció terén a Honda szövetségeseket keres a költségek leszorításának érdekében.
A Renault esetében érdekesség, hogy főleg a cégcsoport olcsóbb autói iránt volt nagy az érdeklődés, így a Lada és a Dacia modelljei voltak igazán keresettek.
A Ford ugyan nem üzleti eredményei kapcsán, de tett egy fontos bejelentést. A vállalat a következő években világszerte ezer robotaxit fog az utakra helyezni.
Dízelbotrányok
Kis túlzással a dízelbotrányok hete is lehetne a mögöttünk hagyott hét, hiszen előbb a Volkswagen, majd pedig a Daimler ellen is született ítélet az autók károsanyag-kibocsátásának manipulációja miatt.
A Volkswagen AG éves rendes közgyűlésén a vállalat részvényesei jóváhagyták az egykori vezetőkkel, köztük Martin Winterkornnal kötött, a dízelbotránnyal okozott károkért közel 300 millió euró megfizetéséről szóló peren kívüli megállapodást.
Fejlődik a tömegközlekedés
Bár már eddig is haladt a Volánbusz állományának fiatalodása, a héten kiderült, hogy még ebben az évben ötszáznál is több új autóbusz érkezik a vállalathoz. Ezek zöme a mosonmagyaróvári Credobus terméke lesz, az egyik első adag Econell meg is érkezett Jász-Nagykun-Szolnok megyébe.
Fejlődhet a vasút is, Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár a Visegrádi Együttműködés országait összekötő Budapest-Varsó/Bécs nagysebességű vasút (NSV) megvalósításának fontosságáról beszélt egy konferencián.