Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Miért kell szabályozni a mesterséges intelligenciát? Elmagyarázzuk
2024.05.19 16:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Sokan keresték a Dacia és a Lada olcsóbb modelljeit
2021 első felében a Renault Csoport alá tartozó márkák személyautó- és kistehergépjármű-eladásai meghaladták az 1,4 millió járművet, amivel az előző év azonos időszakához képest 18,7 százalékos növekedést sikerült elérni. Különösen nagy volt a kereslet a Dacia és a Lada modelljei iránt, utóbbiakból 41,1 százalékkal fogyott több.
A csoportszintű január-júniusi értékesítési eredmények jócskán meghaladják az egy évvel korábbit, mikor a koronavírus-járvány világszerte visszavetette az eladásokat, ugyanakkor még mindig nagy mértékben, 24,2 százalékkal maradtak el a 2019-es év első hat hónapjának eredményétől.
A névadó Renault márka modelljeiből 901.500 darabot, 2020 első feléhez képest 18,5 százalékkal többet adtak el, a növekményhez pedig a brand mindegyik fő piaca hozzájárult. Európában, ahova az eladások 59 százaléka irányult, a Renault hét százalékos piaci részesedést ért el.
Többen keresték a francia autógyártó E-Tech hibrid modelljeit, amikből közel 92 ezer darabot, az egy évvel megelőzőnél 149 százalékkal többet értékesítettek.
Sokan keresték az olcsóbbat
Az elérhetőbb árú járműveket kínáló Dacia modelljeiből 262.814 darabot adtak el, 24,5 százalékkal többet éves viszonylatban. A márka első tisztán elektromos autójára, a Dacia Springre eddig több mint 15 ezer megrendelés futott be, melyek teljesítése ősszel indul.
A szintén a Renault Csoportba tartozó Lada globális eladásai 215.448 járművet tettek ki, ami 41,1 százalékos növekedéssel ér fel. Közel az összes, 200.219 járművet a hazai piacon, Oroszországban értékesítették, ahol 23 százalékos piaci részesedéssel a Lada megőrizte vezető pozícióját. Az eladott járművek számát tekintve az ország egyúttal a vállalatcsoport második legnagyobb piaca Franciaország után.