Gyártók Új szövetségeseket keres a Honda

Új szövetségeseket keres a Honda

autopro.hu/V.M. | 2021.07.19 16:18

Új szövetségeseket keres a Honda

Honda e, a márka tavaly nyár óta kapható első tisztán elektromos autója | Fotó: Honda European Newsroom

A Honda nyitott új együttműködések kialakítására az elektrifikáció költségeinek lejjebb szorítása érdekében – közölte annak vezérigazgatója, Toshihiro Mibe, aki lehetőséget is lát az elektromos járművek fejlesztésében.

Hirdetés

Mibe, aki áprilisban foglalta el pozícióját, egy sajtótájékoztatón nemrég úgy fogalmazott: „Ha egy partnerséggel a Honda előbb érheti el, amivé válnia kell, akkor hajlandóak vagyunk szövetségre lépni.”

Az elektromos járművek fejlesztése nagy befektetést követel meg az autógyártóktól, akiknek egyúttal a digitalizáció és az önvezetés területein is fejlesztéseket kell folytatniuk, hogy megőrizzék versenyképességüket. A költségek megosztására a Honda jelenleg az amerikai General Motors-szal fejleszt kettő akkumulátoros elektromos autót az utóbbi Ultium akkumulátoros architektúrájára. A kettő észak-amerikai piacra szánt típust 2024-ben fogják piacra dobni, gyártásuk pedig a GM üzemeiben fog folyni.

Önállóbbá is válnának

Bár, mint ahogy azt Mibe legutóbbi felszólalása is mutatja, a Honda a GM mellett szívesen fogadna új partnereket, ugyanakkor az elektromos autóinak fejlesztésében nagyobb önállóságra is törekszik. A vállalat már saját elektromos padlólemezen is dolgozik, Dave Gardnert, a Honda Amerika vezető alelnöke pedig nemrég újságírókkal megosztotta, hogy az Észak-Amerikában kínált következő generációs elektromos autóikat már saját gyárakban készítenék.

Mibe szerint egy új szövetségnek az elektromos autók számának növelésében lenne fontos szerepe, „figyelembe véve, hogy az elektrifikáció mennyire nem piacképes még.”

Akkumulátorokkal tűnhetnek ki a tömegből

A vállalatvezető lehetőséget is lát az elektromos átmenetben. Mint kifejtette, azt a Honda egy lehetőségként értékeli a termékkínálatának átalakításában és a nyereségessége javításában, hozzátéve, hogy a japán márka következő generációs akkumulátorokkal emelkedhetne ki versenytársai közül.

A Reuters által idézett beszédében Mibe kitért arra is, hogy a Honda egy új, vásárlói adatok használatán alapuló digitális szolgáltatás vagy üzletág felállításának lehetőségét vizsgálja.

A Honda autóipari üzletágának nyereségességére rátérve pedig elmondta, hogy annak javulására számítanak a következő pénzügyi évben a kihasználatlan brit, törökországi és japán gyártóüzemek bezárása által.

A vállalatnak szüksége is van a változásra, tavaly ugyanis az autóipari üzletágának üzemi nyereség különbözete alig egy százalék volt csak.

Kiemelt Partnereink