Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Tüntetések indultak a nagyszámú leépítések ellen – ez történt a 38. héten
A Schaeffler és az MAN németországi dolgozói is tiltakoztak a vállalatok leépítési tervei ellen, Franciaországban pedig a kormány próbálja megakadályozni, hogy a Bridgestone bezárja egyik üzemét. A Daimler hidrogénes kamion gyártására készül, míg a Kia új, akkumulátoros elektromos modellekkel jutna vezető szerephez az elektromobilitásban. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.
A Schaeffler autóipari beszállító és az MAN kamion- és buszgyártó is jelentős leépítésre készül, amibe a munkavállalók nem hajlandóak beletörődni. A múlt héten mindkettő cég telephelyein tüntetések voltak.
Gazdát cserélhet a Bugatti
Felröppent a hír, miszerint a Volkswagen Csoportból egy horvát, elektromos autókat fejlesztő cég tulajdonába kerülhet a Bugatti. Egy másik híresztelés pedig arról szólt, hogy a Volkswagen egy újabb autókölcsönzőre vetett szemet.
A PSA Csoport és a Fiat Chrysler több ponton is módosítani kényszerült egyesülési tervén, hogy az összeolvadás a tervezett időben, 2021 elején lezárulhasson.
A Toyota elérhetővé tette japánban az online használtautó-vásárlást. Az év végére az ügyfelek a Toyota bármelyik japán kereskedéséből rendelhetnek majd autót, méghozzá kedvezményes áron.
Egy üzembővítést követően a BMW megkezdte az iX3 akkumulátorainak gyártását Kínában, a Daimler Trucks pedig bemutatta elektrifikációs terveit, aminek része egy hidrogén üzemanyagcellás kamion gyártása is.
A Kia is elektromobilitásba fektet
Az előző héten nem csak a Daimler ismertette elektrifikációs elképzeléseit. A koreai Kia vezére bejelentette, hogy a márka a következő években akkumulátoros elektromos modellek sorával készül.
Arról is beszámoltunk, hogy a tervek szerint halad a Tesla üzemeinek építése az USA-ban, Kínában és Európában is. A Tesla egyik riválisának, az amerikai Nikolának háza táján már nem mennek ilyen jól a dolgok, a céget ugyanis csalással vádolták meg.
A kínai Envision Franciaországban készülhet felépíteni következő akkumulátorgyárát, nem sokkal korábban pedig már kettő francia akkucella-gyár építéséről is hír érkezett.
Elbocsátási hullám a beszállítóknál
A Schaeffler után kettő másik beszállító is leépítésekről jelentett. Az egyik a Continental volt, mely a németországi Aachenben található gumiabroncsgyárát fogja véglegesen bezárni.
A másik vállalat a Bridgestone volt, ami egy észak-franciaországi egységét akarja leállítani, amit viszont a francia kormány nem akar tétlenül nézni.
Három másik régiós ország után Magyarországon is az AutoWallis fogja ellátni az Opel márka importőrének szerepét.
Bár az újautó-eladásoknak betett a járvány, az elmúlt másfél évben így is megduplázódott a zöld rendszámos autók száma Magyarországon. A használt autók iránti kereslet ugyancsak ellenállóbbnak bizonyult a krízis hatásaival szemben, amit az is jól mutat, hogy a használt gépkocsik itthon jobban tartották árukat, mint sok más európai országban.
Bizakodóak a németek
Friss előrejelzések szerint Magyarország és Németország gazdasági teljesítménye is 2022-re érheti el a járvány előtti szintet. A német gazdasági szereplők bíznak a válságból való kilábalásban, ennek eredményeként két évtizedes csúcsra emelkedett a gazdasági hangulatindex.
A kecskeméti Neumann János Egyetemen külön tárgy indult a Mercedes-Benzről, azzal a céllal, hogy felkeltsék a fiatalok érdeklődését a kecskeméti gyár nyújtotta karrierlehetőségekre.
Interjút készítettünk az ipari megoldásokat kínáló SMC Hungary Kft. kettő képviselőjével, többek között a cég hazai, Ipar 4.0 területén nyújtott képzéséről.
Végül pedig ismertettük egy olyan amerikai kutatás eredményeit, aminek készítői arra jutottak, hogy az aszfalt is jelentősen hozzájárul a városok légszennyezettségéhez.