Gyártók Hidrogéncellás teherautót fog gyártani a Daimler

Hidrogéncellás teherautót fog gyártani a Daimler

autopro.hu/P.B. | 2020.09.20 04:20

Hidrogéncellás teherautót fog gyártani a Daimler

Fotó: Daimler Media

Bemutatta elektrifikációs terveit a Daimler Trucks. A következő években előbb két akkumulátoros elektromos teherautó sorozatgyártását kezdik majd meg, de az évtized végére akár már hidrogéncellás Daimler teherautók is róhatják az utakat. A hidrogéncellás jármű koncepciója már bemutatkozott.

Hirdetés

Ismertette elektrifikációs stratégiáját a Daimler Trucks. Jövőre jön a Mercedes-Benz eActros, melynek hatótávja bőven kétszáz kilométer felett lesz, 2024-ben jelenhet meg a Mercedes-Benz eActros LongHaul, ami szintén egy tisztán elektromos, akkumulátoros kamion lesz, de ötszáz kilométeres hatótávolsággal, ami már a városi forgalom mellett a szállítmányozásban is megfelelő hosszúság lehet. A 2020-as évtized második felében jön az igazi nagy dobás, az ezer kilométeres hatótávra tervezett, hidrogéncellás elektromos kamion, a Mercedes-Benz GenH2.

A Mercedes-Benz GenH2 tanulmányautója szintén most mutatkozott be, a képek alapján egy egészen futurisztikus járműről van szó, bár természetesen egyáltalán nem biztos, hogy a jövőben sorozatgyártásra kerülő teherautó is így néz majd ki. A jármű tesztelését 2023-ban szeretné megkezdeni a Daimler Trucks, a sorozatgyártás pedig 2025 után indulhat valamikor. A hidrogéncellás technológiának köszönhetően a teherautó nagyjából akkora távolságot tehet majd meg töltés nélkül, mint amennyire teli tankkal a mai dízelváltozatok képesek.

Az első elektromos nyergesvontató

Az eseményen a hidrogéncellás főszereplő mellett két másik fontos jármű is bemutatkozott: a Mercedes-Benz eActros és az eActros LongHaul. Ahogyan a neve is mutatja, az utóbbi egy nyergesvontató, ez a modell 2024-től kerülhet sorozatgyártásra, hatótávolsága ötszáz kilométer körül lesz, míg a rövidebb teherautó már jövőre az utakra kerülhet, kétszáz kilométeres hatótávolsággal.

2022-től a Daimler Trucks portfóliója Európában, Észak-Amerikában és Japánban tartalmazni fog teljesen elektromos járműveket, a tervek szerint a tengerentúlon nem sokkal az európai megjelenés után mutatkozhatnak be az új, elektromos modellek.

Karbonsemleges alternatíva a fuvarozóknak

Martin Daum, a Daimler Trucks igazgatója elmondta, hogy a vállalat a megújult termékpalettájával a jövőben karbonsemleges alternatívát fog nyújtani a közúti fuvarozásban. Mint fogalmazott, ez a Daimler Trucks hosszútávú sikerének a záloga is egyben.

Andreas Scheuer német közlekedési miniszter a sajtótájékoztatón kiemelte, hogy Németországnak szüksége van karbonsemleges teherautókra, hogy egyszerre óvják a környezetet és közben fenntartsák a gazdaság működését. Éppen ezért a kormány a jövőben is támogatni fogja az ilyen fejlesztéseket.

Brutális méretek

A Mercedes-Benz GenH2 tervezett maximális súlya negyven tonna, amiből 25 tonnát tehet ki a rakomány. Két speciális, folyékony hidrogén tárolására alkalmas tank és a hidrogéncellás hajtás teszi lehetővé, hogy az elektromos jármű ezer kilométer megtételére is képes legyen.

A hidrogén alapú hajtás technológiai részleteinek kidolgozásában a Daimler Trucks együttműködik a Volvo Csoporttal.

A tájékoztató szerint a Daimler a folyékony hidrogént részesíti előnyben a járműveiben, ez ugyanis hatékonyabb üzemanyag lehet, mint a gáz halmazállapotú hidrogén, a tárolása pedig kisebb helyet igényel.

Jönnek az elektromos kukásautók is

Szó esett a Mercedes-Benz eEconinc teherautókról is. A modellt idén mutatta be a Daimler, a jármű egy alacsonybelépésű teherautó az Actros alapjaira építve. Ennek az elektromos modellnek a sorozatgyártása várhatóan 2022-ben indul, az első járműveket viszont már jövőre bemutatják.

Kiemelt Partnereink