Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az osztrákoknál a posta is szén-dioxid-mentes kézbesítésre törekszik
2024.04.30 15:21Zöld utat kapott a Schaeffler és a Vitesco egyesülése
2024.04.30 13:18Következő fázisába léphet a hazai hidrogénipar
2024.04.30 12:22Jól indult a BYD éve
2024.04.30 10:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Szárnyal a kínai autóexport
A kínai elektromos autók folyamatos térnyerése világszerte tükröződik az ország autóexportjának számadataiban, amelyek a járvány után ugrásszerűen megnőttek. A kínai autók exportja 2020 és 2021 között nagy médiafigyelem mellett 1 millióról 2 millióra nőtt, és azóta még drámaibb emelkedésnek indult.
A hivatalos adatok szerint Kína 2022-ben több autót szállított külföldre, mint Németország, és ezzel a második legnagyobb exportőrré vált, 2023-ban pedig többet, mint Japán. A vámadatok szerint azonban Kína még mindig elmarad Japán mögött: 2023-ban 5,2 millió, illetve 6 millió autó hagyja el az országot. Mégis egyértelműnek tűnik, csak idő kérdése, hogy Kína a világ negyedik legértékesebb exportcikkének legnagyobb exportőre legyen.
Bár a kínai autókról szóló hírek Európában és Észak-Amerikában többnyire az országok elektromos járműveire összpontosítanak, ezek messze nem a legnagyobb exportcikkek, mivel Kína továbbra is nagyszámú hagyományos autót szállít Ázsiába, a Közel-Keletre és Afrikába. Az Európába irányuló elektromosautó-értékesítések azonban megugrottak, és az e-autók aránya a kínai autóexportban a két évvel ezelőtti 15 százalékról 25 százalékra emelkedett. Mivel az e-autók eladása Kínában lassul, az autógyártók nagyobb exporttörekvéseket tesznek, amelyek a tengerentúlon is érezhetőek.
A kínai autók vegyes fogadtatásban részesültek Nyugaton, mivel a még mindig nagyon drága elektromos járművek szegmensében az árelőnyökkel kapcsolatos izgalom biztonsági és minőségi aggályokkal találkozott. A különböző európai országokban végzett felmérések azt mutatják, hogy a kínai autókkal kapcsolatos negatív megítélés továbbra is magas. Az Egyesült Államok, ahol az autók a legkevésbé terjedtek el, a múlt hónap végén vizsgálatot indított a kínai összekapcsolt autókkal kapcsolatos adatbiztonsági aggályok miatt. Az Európai Bizottság is vizsgálatot indított októberben. A vizsgálat tárgyát képezi az a hatalmas összegű támogatás is, amelyet Kína az autógyártóknak nyújtott, és amely állítólag megszegi a nemzetközi kereskedelmi jogot – írja a statista.com.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!