Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Még mindig az Octavia a Škoda legnagyobb fegyvere
2024.05.06 07:16A generatív MI-vel kísérletezik a Coca-Cola és a Microsoft
2024.05.06 06:17Holnap elstartol a Techtogether Automotive Hungary!
2024.05.06 04:23Ezeket a fenntartható megoldásokat mutatta be a Bosch
2024.05.05 16:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Szabadulnának autóiktól a magyarok
A magyar autósok 70 százaléka öt éven belül lecserélné az autóját, de benzines autót már csak feleennyien vennének - derül ki az EY felméréséből. A nemzetközi tanácsadó cég reprezentatív kutatásában 533-an vettek részt, a kérdőívekre 20 és 60 év közötti aktív autóhasználók válaszolhattak 2021 novemberében.
A felmérés szerint a megkérdezettek 26 százaléka vásárolna hibrid hajtású gépkocsit, kilenc százalékuk elektromost, nyolc százalék dízelüzeműt. A 2020-as visszajelzésekhez képest a benzines autók népszerűsége hét, a dízeleké nyolc százalékponttal csökkent, ugyanakkor a hibrideké nyolc, az elektromosoké pedig három százalékponttal nőtt – áll az EY közleményében.
A cserénél az ár meghatározó szempont, de a leendő vásárlók fontosnak tartják a biztonságot és a gazdaságos üzemeltetést, emellett a tapasztalataikat is mérlegelik, amikor járműtípust választanak. A márkahűség leginkább az alacsony szervizdíjakon és a hűségprogramokon múlik.
A fiatalok türelmesebbek
Használt autó vásárlásakor 61 százalék figyelembe veszi a futásteljesítményt is. Az elemzők szerint ezzel függ össze, hogy 43 százalék hivatalos kereskedéstől vásárolna. A felmérés kitért az autócserék fedezetére is.
Saját forrásból 55 százalék vásárolna, a többiek kölcsönt vennének föl. A 30 év alattiak akár egy évet is várnának a gépkocsijukra, az idősebbeknek alig az ötöde volna ilyen türelmes, inkább készletről választana, illetve kompenzációt kérne a várakozásért.
Az EY szerint a gépjárműkereskedők sikere elsősorban azon múlhat, mennyire ismerik a vevői igényeket, hiszen a vásárlók csoportjai között nagyok az eltérések. Hatékony kiszolgálásukhoz hozzájárulhatnak az ügyfélkapcsolat-kezelő rendszerek, valamint az értékesítési hálózat teljesítményének elemzése.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!