Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Félidejéhez érkezett a Rába Modernizációs Program
2024.05.03 12:22Áprilisban kilőtt az újautó-piac
2024.05.03 10:19Bezárja marosludasi gyárát a Leoni
2024.05.03 09:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Súlyosan alábecsülték az Euro 7 költségeit
Egy friss tanulmány szerint a bevezetni tervezett Euro 7-es károsanyag-kibocsátási norma közvetlen plusz költségei 4-10-szer nagyobbak lennének, mint ahogy azt az Európai Bizottság által publikált számok mutatják.
A Frontier Economics tanácsadó cég számításai szerint a még csak tervezettként létező Euro 7 a belső égésű motoros személyautók és furgonok gyártási költségeit 2000 euróval, míg a dízelhajtású teherautókét és autóbuszokét közel 12 ezer euróval dobná meg. Ezek az összegek 4-10-szer nagyobbak, mint a Bizottság saját hatásértékelésében szereplő értékek, mely autók és és kistehergépkocsik esetében 180-450, míg a nagyobb járművek esetében 2800 euró költségnövekvényt mutatnak.
Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) által megrendelt kutatás idézett eredményei csak a termelési költségeket foglalják magukba, tehát nem reprezentatívak a járművek végső vételárára nézve. Az feltehetően még nagyobb mértékben nőne – hívja fel a figyelmet közleményében a szervezet.
Van más út
Sigrid de Vries, az ACEA vezetője a kutatás eredményeit kommentálva elmondta, hogy az autóipar elkötelezett a kibocsátás csökkentése mellett, azonban „az Euro 7-es javaslat egyszerűen nem a megfelelő módja ennek, mivel rendkívül alacsony környezeti hatása lenne, miközben rendkívül magas költséggel járna.”
A szervezet vezére az elektrifikációban és a régi járművek Euro 6-os modellekre cserélésében látja a megoldást, hasonlóan azon országokhoz, köztük Magyarországhoz, melyek nemrég összefogtak az Euro 7 jelentős módosítása érdekében.
A Frontier Economics szerint az Euro 7 a Bizottság által figyelmen kívül hagyott közvetett költségnövekedéssel is járna, például a magasabb üzemanyag-fogyasztásból eredően. Egy átlagos autó és nyerges vontató élettartamuk alatt 650 és 20 ezer eurónyival több üzemanyagot fogyasztanának, tovább drágítva a járműhasználatot.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!