Elemzések Sokat drágultak az akkumulátorcellák

Sokat drágultak az akkumulátorcellák

autopro.hu/V.M. | 2022.03.31 07:23

Sokat drágultak az akkumulátorcellák

Fotó: Pixabay

Az elektromos járművekhez tervezett akkumulátorcellák árai mintegy ötödével emelkedtek a nyersanyagok, főként a lítium árának globális növekedése miatt – osztotta meg az indiai Tata Motors.

Az indiai piac legnagyobb autógyártójának számító Tata Motoros személyautók és elektromos mobilitás leányvállalatainak vezetője, Shailesh Chandra szerint az akkumulátorcellák árai hónapok óta növekednek, és a magas árak még körülbelül egy évig maradni fognak.

„Az azonnali hatás olyan 20 százalékos drágulásnak tűnik… Ennek (a növekedésnek) egy éven belül meg kell állnia, majd esésbe kell fordulnia” – fogalmazott a kilátásokról a vállalatvezető a Reuters-nek nyilatkozva.

lelassulhat az elektrifikáció

Az autógyártók világszerte inflációs nyomás alatt vannak a villanyautók legdrágább részének számító akkumulátorokhoz használt nikkel, kobalt és lítium árának növekedése miatt. A kényszerű elektrifikációra visszavezethető magas kereslet okozta áremelkedést súlyosbíthatja az ukrajnai háború, ami elemzők szerint megakaszthatja az akkumulátorárak eddig csökkenést mutató tendenciáját. Ez hátráltatná az elektrifikációt, különösen az olyan árérzékeny piacokon, mint amilyen az indiai.

Indiában az elektromos autók a teljes újautó-eladásoknak csupán egy százalékát teszik ki. A töltési infrastruktúra kiépítetlensége mellett a magas akkumulátorárak már eddig is az egyik oka volt az elektromos modellek alacsony részesedésének.

A nyersanyagárak rendkívüli emelkedését jól mutatja, hogy a lítiumion telepekhez használt lítium-karbonát ára márciusban 70 ezer dollár/tonnára nőtt az egy évvel korábbi 10 ezer dollárról – derül ki a Benchmark Market Intelligence piackutató adataiból. A cég arra számít, hogy az inflációs nyomás a továbbiakban is fenn fog maradni.

Már drágulnak az e-autók

A nyersanyagok és az akkumulátorok árának emelkedése világszerte megdrágítja az elektromos autók előállítását, ami pedig az értékesítési árak emelésére kényszeríti azok gyártóit. A Tata például a Nexon elektromos SUV árát 2 százalékkal emelte nemrég, de korábban a Tesla és a kínai BYD is növelte autóinak árát.

Hiába azonban a drágulás, az indiai e-autópiac több mint 90 százalékát uraló Tata idén több mint négyszer annyi villanyautó értékesítésére számít, mint tavaly, mikor 4200 eladást regisztrálhatott.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink