Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Sokan bukni fogják az e-autók támogatását
Az Egyesült Államok képviselőháza is elfogadta a Biden-adminisztráció 430 milliós, úgynevezett klímavédelmi csomagját. Ez az a csomag, ami az elektromos autók után járó támogatások rendszerét is alaposan átalakítja. A csomag törvénnyé emeléséhez már csak Joe Biden elnök aláírására van szükség.
Biden elnök minden bizonnyal már az augusztus 15-ei héten aláírja a csomagot, így az autógyártóknak és az elektromos autót vásárolni kívánóknak sem árt felkészülni az új helyzetre. A törvény egyébként megosztja az amerikai társadalmat, a demokraták többsége támogatja, a republikánusok viszont nem. Biden és kormánya a népszerűségének megerősítésére próbálja meg felhasználni a gigantikus, 430 milliárd dolláros csomagot.
Ahogyan arról az autopro.hu is beszámolt, a törvényjavaslat ellen több, az Egyesült Államokban aktív külföldi gyártó is fellépett, sőt, egyes amerikai autógyártók számára is csapás lehet a csomag: mint ismert, a 7500 dolláros adójóváírást első körben ahhoz kötik, hogy Észak-Amerikában szereljék össze az adott autót, második körben pedig az akkumulátorok esetében is elvárás lesz a minél nagyobb arányú amerikai alapanyag és munkaerő. Ezt sok nem tudja teljesíteni a jelenlegi elektrifikált modelljeivel.
Nem lesz támogatással Kia, Audi is alig
Az Audi amerikai divíziója, a Kia és a Porsche a csomag képviselőházi elfogadása után közölte, hogy az általuk gyártott elektromos járművek vásárlói elveszítik a 7500 dollárig terjedő szövetségi adójóváírást, amint Joe Biden elnök aláírja a 430 milliárd dolláros klíma-, egészségügyi és adóügyi csomagot.
Az Audi esetében az év hátralévő részében csak a plug-in hibrid modellekre marad érvényes a támogatás. A Kia az egyesült államokbeli kereskedőinek írt levelében azt írta, hogy a javaslat aláírását követően egyetlen elektromos és plug-in járműve sem lesz jogosult adójóváírásra. A Kia arra kérte a kereskedőket, hogy még mielőtt Biden aláírná a csomagot, lépjenek kapcsolatba a várólistán szereplő ügyfelekkel, hogy szerződést köthessenek - a törvényjavaslat lehetővé teszi a támogatást a kötelező érvényű szerződéssel rendelkező ügyfelek számára olyan járművek esetében, amelyeket még nem szállítottak le, amikor Biden aláírja a jogszabályt.
A VW tulajdonában lévő Porsche közölte, hogy az elektromos Taycan, valamint a plug-in hibrid Cayenne és Panamera járműveinek vásárlói is azonnal elveszítik jogosultságukat a jogszabály aláírása után.
Mindhárom gyártó erősen kritizálta a csomagot, mondván az hátrányosan érinti az ügymenetét és az ügyfeleit.
A hazai ipart támogatnák
A törvényjavaslat értelmében az Észak-Amerikán kívül összeszerelt elektromos járművek nem részesülhetnek adójóváírásban – ezt a kitételt az Európai Unió, Dél-Korea és számos autógyártó is bírálta, az EU konkrétan diszkriminatívnak tartja a rendelkezést.
A Volkswagent, a General Motors-t, a Toyotát és a Fordot is magában foglaló Alliance for Automotive Innovation szerint a törvény értelmében a jelenleg az Egyesült Államokban forgalmazott elektrifikált autók 70 százaléka nem lesz jogosult a támogatásra – írja a Reuters.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!