Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Radikális változásokra kényszerülnek a gyártók
Az elkövetkező években a kínai autógyártók válnak az iparág legnagyobb formáló erőivé, ami más OEM-ektől az üzletvitelük „radikális” megváltoztatását fogja megkövetelni – vélekedik elemzésében az AlixPartners tanácsadó cég.
A társaság a Global Automotive Outlook 2023-as kiadásában foglalkozik a kínai márkák fejlődése jelentette változásokkal. Mint írják a külföldi gyártóknak „az üzletvitel radikálisan új módjait kell meghonosítaniuk”, beleértve a járművek felszereltségét, az üzleti modellt, a kockázatvállalást és a folyamatok sebességét.
Mark Wakefield, az AlixPartners autóipari és ipari üzleti területének társvezetője szerint az autószektor több évtizede érintetlen üzleti modellje „példa nélküli nyomás” alatt áll a technológiai és versenyhelyzetbeli változások miatt.
„A válasz többet követel az irányváltásnál – a vállalatoknak át kell alakítaniuk az alapvető termékfejlesztési és gyártási filozófiájukat” – mondta. Hozzátette: „Ennek eddig nem látott gyorsaságú piaci bevezetéssel és nagyobb kockázattűréssel kell történnie.”
Elkezdődött a globális terjeszkedés
A kínai autópiac mindössze néhány év alatt sokat változott: 2019-ben az eladások 5 százalékát adták elektromos autók, idén pedig már 25 százalékát fogják – mutatott rá Stephen Dyer, az AlixPartners autóipari és ipari üzleti területének ázsiai vezetője, aki az idei évet fordulópontként írja le. Annak a bizonyos fordulópontnak az oka, hogy nagyon hosszú idő után most először fognak a kínai márkák a hazai piacukon több autót értékesíteni, mint a külföldiek. A trend a tanácsadó cég szerint folytatódni fog, és az évtized végére a kínai márkák 65 százalékos részesedést tudhatnak majd magukénak.
Ezt a növekedést az elektromos autók felívelő eladása alapozza meg. „Ez az igazán lényegi fejlemény, a kínai elektromos autó márkák sikere” – mondta Dyer, hozzáfűzve, hogy már látni jelét annak, hogy az ázsiai országon kívül is befutnak a kínai gyártók.
A siker titkát kettő tényezőnek tulajdonítja Dyer. Az egyik a kínai állam óriási összegű villanyautós támogatásai, míg a másik, hogy a kínai OEM-ek megtalálták a nyerő formulát a helyi vásárlók igényeit kielégítő, stílusos és elérhető árú elektromos autók gyártásához.
Az AlixPartners szerint miután hazai jelenlétüket megszilárdították, a kínai gyártók más piacokon is megerősödnek majd. Ezt látszik alátámasztani, hogy a kínai gyártók most először váltak a világ legnagyobb autóexportőreivé.
Többé nem prioritás a vezetési élmény
A tanácsadó cég szerint a tradicionális amerikai, európai vagy éppen japán OEM-ek úgy maradhatnak versenyképesek a „kínai hullám” közepette, ha nagyobb hangsúlyt helyeznek az autók technológiai funkcióira, és a prioritások listáján hátrébb sorolják a vezetési élményt.
„A tradicionális autógyártók számára eljött az idő, hogy meglépjék ezt a fajta váltást” – idézi Wakefield szavait a The Detroit News.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!