Elemzések Pert vesztett a Daimler a Nokiával szemben – ez történt a 34. héten

Pert vesztett a Daimler a Nokiával szemben – ez történt a 34. héten

Végh Martin | 2020.08.24 07:23

Pert vesztett a Daimler a Nokiával szemben – ez történt a 34. héten

Fotó: Daimler Global Media Site

A Daimlert igen kellemetlen helyzetbe hozhatja egy németországi ítélet, aszerint ugyanis a Nokia megtilthatja járművei forgalmazását. Az Európai Bizottság vizsgálatot indított az LG Chemnek nyújtott lengyel állami támogatás ügyében, a Nissan brit üzemében pedig autonóm kamionok tesztelését fogják megkezdeni. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Hirdetés

Németországban az az ítélet született, hogy a Daimler jogtalanul használja a Nokia szabadalmát autóiban. Az ítélet értelmében a Nokia akár meg is tilthatja a gyártó autóinak németországi forgalmazását.

Az előző héten a GM és az FCA korrupciós vád miatti ügyében is új fejlemény merült fel. A bíróság nem találta kielégítőnek a GM új bizonyítékait, ami miatt az ismét elveszíteni látszik a harcát.

Kiderült, hogy a Nissan nagy-britanniai üzemében állami támogatással autonóm kamionokat fognak tesztelni, a logisztikai folyamatok hatékonyabbá tételének reményében.

Az indiai kormány azt szeretné elérni, hogy az ország autógyártói kevesebb jogdíjat fizessenek külföldi anyavállalataiknak, hogy azáltal csökkentsék a tőkekiáramlást. A lépés ugyanakkor ellenösztönözheti a külföldi befektetéseket.

A jelenleg zajló változások azt mutatják, hogy a jövőben a mobilitási szolgáltatások nyújtása fontos szerephez fog jutni az autógyártók portfóliójában. Ennek megfelelően a Kia új szolgáltatások bevezetésén fog dolgozni, a Toyota pedig bejelentette, hogy az Amazonnal közösen fogja szolgáltatási platformját fejleszteni.

Tőkét gyűjtenek az elektromos járműveket fejlesztő cégek

Az elektromos teherautókhoz alvázakat fejlesztő kaliforniai Xos egy 20 millió dolláros alapot hozott létre a gyártókapacitás bővítése céljából, ami a megrendelések számának növekedésével igen fontossá vált mostanra.

Egy újabb elektromos járműveket fejlesztő startup kötött egyesülési megállapodást. Az amerikai Canoo a tranzakció által több százmillió dollárhoz fog jutni, amit fejlesztésre fog fordítani.

Arról is beszámoltunk, hogy az Európai Bizottság vizsgálatot indított annak kiderítésére, hogy az LG Chem lengyelországi üzemének bővítésére nyújtott állami támogatás összege meghaladja-e az uniós szabályok által megengedett értéket.

A kínai CATL közölte, hogy egy olyan kémiai összetételű akkumulátort fejleszt, ami sem kobaltot, sem nikkelt nem tartalmaz. A kettő elem megnehezíti az energiatároló egységek árának csökkentését, így a sikeres fejlesztés jelentős előrelépésnek számítana az elektromobilitásban.

Egy publikációból kiderült, hogy egy tavalyi ítélet megnyitotta az utat az amerikai államok előtt, hogy saját maguk döntsenek a dízeles és benzines autók forgalmazásának betiltásáról, jelentős erőt adva az államok kezébe az amerikai autópiac alakításában.

Rövidebb munkaidővel az állások megmentéséért

Németországban a négynapos munkahét bevezetésével mentenék meg az autóipari munkahelyeket a megszűnéstől. A lépés valóban indokolt lehet, hiszen bár az autógyártás újraindult, a globális újautó-kereslet valószínűleg csak sokára fogja elérni a járvány előtti szintet. A WTO által közölt adatokból továbbá kiderült, hogy a második negyedévben az autóipar áruforgalmi trendmutatója az összes iparágé közül a legalacsonyabb szintre süllyedt.

A járványhelyzet az acélipart sem kíméli. Az autógyártás újraindulásával a nem vas fémek iránti kereslet ismét növekedésnek indult, az acéltermékek árainak zuhanása azonban júliusban sem állt meg.

Jönnek az elektromos buszok és az önvezetésben is jól állunk

Az ITM közölte, hogy nyolc magyar városban zöldbuszos mintaprojekt indul, a KPMG elemzéséből pedig kiderült, hogy hazánk nemzetközi viszonylatban sem nyújt rossz feltételeket az önvezető autók fejlesztéséhez.

Az önvezető járművek előbb jelenhetnek meg a tömegközlekedésben, mint az autózásban. Mielőtt azonban ez megtörténhetne, nem lesz elég megoldást találni a technológia gyermekbetegségeire, ugyanis az utasok és a szakszervezetek támogatását is el kell nyerni.

Az autóipar egy sok nehézséggel néz szembe, ami miatt sok befektető vált bizonytalanná vele szemben. A Fidelity International szakértői megpróbáltak rávilágítani arra, hogy az ágazat miért kínál mégis jó befektetési lehetőséget.

Végezetül arról is hírt adtunk, hogy amerikai kutatók új módszert dolgoztak ki a 3D nyomtatással előállított termékek belső hibáinak felderítésére.

Kiemelt Partnereink