Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Alapfelszereltség lesz a vészfék az új járművekben?
2024.05.02 10:16A Lean módszer elsajátításában segít az MTM
2024.05.02 09:25Kell-e félnünk az intelligens autópályáktól?
2024.05.02 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Óriási előnnyel indulnak a kínai e-autók Európában
A kínai autógyártók az európai riválisaikhoz mérten 10 ezer euróval olcsóbban képesek villanyautókat gyártani. Ez a rendkívüli költségelőny nyomást fog helyezni az öreg kontinens vállalataira még a saját piacukon is – figyelmeztetett a Forvia beszállító vezetője.
Patrick Koller, a német Hella francia Faurecia általi felvásárlásával létrejött Forvia beszállítói vállalatcsoport vezérigazgatója a Las Vegas-i CES elektronikai vásáron tett felszólalásában kifejtette, hogy a kínaiak „jó autókat” készítenek, és Európa nem lesz képes megakadályozni azok importját.
A helyzet „nagyobb veszélyt” jelent Európa számára, mint az Egyesült Államoknak, mivel az utóbbi piacon a magas importvámok korlátozzák a kínai márkák térnyerését – idézi Kollert a Reuters.
Óriásira nyílt az árolló, jó okkal
Az elektromos autók átlagára a 2015-ös 48.942 euróról mostanra 55.821 euróra nőtt Európában, míg az Egyesült Államokban 53.038 euróról 63.864-re módosult a JATO Dynamics elemzése szerint. Ezzel szemben Kínában 66.819 euróról 31.829-re csökkent, ami azt is jelenti, hogy egy átlagos villanyautó az ázsiai országban ma kevesebbe kerül, mint egy benzines.
Koller a kínai gyártók költségelőnyének kulcsát az alacsonyabb kutatás-fejlesztési költésekben, a kevesebb beruházásban és a kisebb munkaerőköltségekben látja.
Folyamatos terjeszkedés
A kínai márkák európai terjeszkedését támogatja az alacsonyabb gyártási költségek mellett az is, hogy Kínából viszonylag könnyen lehet járműveket importálni az Európai Unióba. Mindezt a kínai gyártók ki is használják, és az elmúlt években sorra jelentek meg az európai piacon: a belépők között van a Nio, a XPeng, a BYD és a Geely-hez tartozó Lynk & Co. Továbbá ahogy arról az autopro.hu is beszámolt, egy újabb kínai gyártó épp nemrég szállította ki első autóit Európába.
A francia Inovev autóipari tanácsadó cég szerint a kínai brandek mintegy 5,8 százalékkal részesednek az európai villanyautó-eladásokból, a következő években pedig az arány meredeken emelkedni fog az új alacsony árkategóriájú modellek bevezetésével.
Ugyancsak a kínai márkákat segíti, hogy a hozzájuk társított alacsony minőségre rácáfolva az európai törésteszteken sokszor öt csillagra értékelik autóikat.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!