Elemzések Nem sokáig termelhetett a kecskeméti Mercedes-Benz – ez történt a 34. héten

Nem sokáig termelhetett a kecskeméti Mercedes-Benz – ez történt a 34. héten

Végh Martin | 2021.08.30 07:18

Nem sokáig termelhetett a kecskeméti Mercedes-Benz – ez történt a 34. héten

Fotó: Daimler Media

Az előző héten ismét elindult a gyártás a kecskeméti Mercedes-Benznél, ahol azonban nem sokat váratott magára a következő leállás. Debrecenbe új beruházást hoz a Vitesco Technologies, míg külföldön kettő chipgyártó is áremelésről jelentett a mostani alkatrészhiány sújtotta időszakban. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Az előző héten egy hét csúszással ugyan, de elindult a termelés a Mercedes-Benz korábban chiphiány miatt leállt kecskeméti üzemében, azonban nem hosszú időre. A mostani héten ismét állnak a gyártósorok a félvezetők instabil ellátása miatt.

Megfelelő üzemben halad a jövőben Lynx harcjárműveket összeszerelő zalaegerszegi gyár építése, és hamarosan eléri legmagasabb pontját.

Felívelőben vannak a Rába Járműipari Holding Nyrt. számai. Adózás utáni nyeresége a második negyedévben közel 240 százalékkal nőtt éves összevetésben, miután az első hat hónap fellendülést hozott a vállalat legfontosabb piacain.

Az előző héten továbbá kiderült, hogy a jármű- és járműalkatrészgyártó részvényeinek húsz százaléka a Széchenyi István Egyetemért Alapítványhoz kerül a Nemzeti Védelmi Ipari Innovációs Zrt.-től.

A Vitesco Technologies német autóipari cég egy újabb beruházást visz Debrecenbe. A 47 milliárd forintból felépülő új üzemben csúcstechnológiás autóelektronikai alkatrészeket fognak készíteni.

Két évvel is csúszhat a tárgyalás

Sajtóértesülések szerint akár két évvel is elhalaszthatják Martin Winterkorn tárgyalását a dízelbotrányba belebukott volt Volkswagen-vezér közelgő csípőműtétje miatt.

Elindult a Ford kölni üzemének átépítése, hogy 2023-ban megkezdhessék az elektromos járművek sorozatgyártását.

Augusztus 30-tól ismét szünetel a termelés a Volvo Cars svédországi összeszerelőüzemében. Az ok természetesen nem más, mint a világ autóiparát az év eleje óta sújtó chiphiány.

A Volvo Trucks egy kínai teherautógyártót vásárol fel, hogy annak kínai gyártólétesítményében megkezdhesse saját modelljeinek készítését a helyi piac igényeinek kielégítésére.

Drágulnak a chipek

Az előző héten kettő chipgyártó is áremelésről jelentett. Az egyik az Infineon, aminek vezetője szerint a félvezetők alacsony ára tehető felelőssé a kialakult chipválságért, míg a másik a Taiwan Semiconductor Manufacturing, a világ legnagyobb szerződéses félvezetőgyártója, ami 10-20 százalékos áremelésre készül.

Az autógyártók számára már sokkal jobb hírként érkezhetett, hogy a Samsung jelentősen bővítené chipgyártási kapacitását, hogy a félvezetők termelésében világelsővé válhasson.

Médiaértesülések szerint egyesülésre készül kettő élvonalbeli chipgyártó, az amerikai Western Digital Corporation és a japán Kioxia. Az ügylet értéke meghaladja a 20 milliárd dollárt.

Milliárdokból épül új autószalon

Újbudán fog multimárkás gépjármű kereskedő- és szolgáltató központot létrehozni az AutoWallis, egy közel 10 milliárd forintos beruházás keretében.

Júliusban az egy évvel korábbinál mintegy harmadával kevesebb autót gyártott a brit autóipar, miután az elektronikai alkatrészek hiánya miatt visszaesett az ágazat termelése. Ezzel az idei volt a leggyengébb július 1956 óta.

Az Európai Unió támogatásokkal pörgetné fel a ritkaföldfém mágnesek európai termelését, ezáltal csökkentve a kontinens Kínával szembeni függőségét. A tervezettnek az is része, hogy az autógyártók prémiumot fizetve juthassanak fenntartható módon előállított mágnesekhez.

Ismét romlanak a gazdasági kilátások Németországban. Erről tanúskodik az ifo gazdaságkutató intézet üzleti hangulatindexe, ami augusztusban az elemzői várakozásokat meghaladó mértékben romlott.

Kiemelt Partnereink