Elemzések Nagyszabású beruházással bővít a thyssenkrupp – ez történt a 38. héten

Nagyszabású beruházással bővít a thyssenkrupp – ez történt a 38. héten

Végh Martin | 2022.09.26 07:22

Nagyszabású beruházással bővít a thyssenkrupp – ez történt a 38. héten

Fotó: MTI

Itthon megtartották a thyssenkrupp új üzemének bokrétaavatóját, míg nemzetközileg az autopro.hu által is meglátogatott hannoveri IAA Transportation volt sokszor címlapon. A személyautók világába visszakanyarodva a Stellantis egy új európai üzem építéséről döntött, míg a Toyota oroszországi termelésének sorsa megpecsételődni látszik. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Hirdetés

A fővárostól 50 kilométerre fekvő Jászfényszarun tartották a thyssenkrupp új üzemének bokrétaavatóját. A 42 millió euróból megvalósuló létesítményben elektromechanikus kormányrendszereket készítenek majd.

A veterán gépkocsik felújításával és fémalkatrészek gyártásával foglalkozó Motor-Classic Zrt. másfél milliárd forintos beruházással új üzemcsarnokkal és egy megmunkálóközponttal bővíti tatabányai üzemét, ezáltal növelve termelőkapacitását.

Közel két évtized kihagyás után ismét voltak magyar buszok az előző héten megtartott IAA Transportation haszongépjármű-ipari szakkiállításon. Az Ikarus kettő elektromos buszt és egy töltőoszlopot is bemutatott a hannoveri eseményen.

Valahol gyárat nyitnak, máshol pedig bezárnak

A Stellantis központi olaszországi telephelyén új üzemet fognak építeni. Itt hibrid járművekhez fognak duplakuplungos sebességváltókat gyártani 2024-től.

Míg a Stellantis termelőkapacitást bővít, addig a Toyota leépíti azt. Médiaértesülések szerint a vállalat nem fogja újraindítani oroszországi autógyártását, mivel nem tudja megoldani az alkatrészellátás folytonos biztosítását.

A japán autógyártónak emellett a chiphiány miatt is fájhat a feje, ugyanis ismét nem tudja tartani magát eredeti termelési terveihez. Csak októberben az eredetileg tervezett havi átlagnál 100 ezerrel kevesebb járművet lesz képes összeszerelni.

Valószínűleg még sokszor lesz kénytelen módosítani tervein a japán OEM, legalábbis, ha a Volkswagen előrejelzése beigazolódik. A német gyártó szerint még 2023-ban sem lesz vége a chiphiánynak.

Középpontban az energia

A Volkswagent egyelőre nem látszik megingatni az európai energiaválság, és valószínűleg képes lesz folyamatosan termelni a tél végéig. Az azután jövő időszak azonban bizonytalansággal teli.

A mostanihoz hasonló helyzetek kezelésében segítheti majd a Mercedes-t az a szélfarm, amit Németországban készül felépíteni. A beruházással a németországi elektromosáram-felhasználásának 15 százalékát lesz képes fedezni.

Újdonságok Hannoverben

A Daimler Truck számos haszonjárművet mutatott be a hannoveri IAA kiállításon. Köztük volt több elektromos típus is, például a félezer kilométer megtételére képes Mercedes-Benz eActros LongHaul nyerges vontató.

Az ipari és autóipari beszállító Schaeffler most először úgyszintén megjelent a hannoveri eseményen. A vállalat akkumulátoros és hidrogénhajtású járművekre szabott, illetve automatizálási megoldásokkal mutatkozott be.

Terjeszkedés több színtéren

Az AutoWallis a JóAutók.hu és Autó-Licit.hu portálokat üzemeltető Net Mobilitás Zrt. megszerzésével az online autókereskedelem felé nyit. Ugyanakkor a SsangYong gépjárművek nagykereskedelmének megkezdésével megjelenik az osztrák piacon.

A Mátrai Erőmű térségében egy tisztán elektromos buszt állítanak tesztüzembe, mely során a BYD midi busz az erőmű dolgozóinak szállítását fogja ellátni. A tervek szerint később a dolgozók szállításáról gondoskodó járműflotta egészét elektromosra cserélik.

Az idei első nyolc hónapban nőni tudott a cseh autógyártás az egy évvel korábbi értékhez képest. Ugyanakkor a helyi autóipari szövetség rámutatott, hogy az energiaválság még mindent tönkre tehet.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink