Elemzések Nagyot mentek az e-autók Európában

Nagyot mentek az e-autók Európában

autopro.hu/V.M. | 2023.06.22 12:20

Nagyot mentek az e-autók Európában

Fotó: Pixabay

Május egymásutánban a tizedik hónap volt, mikor az Európai Unióban nőttek az újautó-eladások. A növekedésből kivették részüket az akkumulátoros elektromos autók, melyekből több mint 70 százalékkal több került az utakra, mint egy éve.

A tavasz utolsó hónapjában közel egymillió, egészen pontosan 938.950 új gyártású személyautót helyeztek forgalomba az EU-ban, ami 18,5 százalékos növekedés éves összevetésben – derül ki az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) adataiból. A növekedéshez a blokk mind a négy nagy piaca, Németország, Franciaország, Olaszország és Spanyolország is hozzájárult.

A januártól május végéig terjedő időszakban az unióban összesen 4,4 millió új autót adtak el, 18 százalékkal többet, mint 2022 azonos hónapjaiban. Ez jelentős bővülés, az értékesítések viszont még így is jelentősen elmaradnak a pandémia előtti utolsó, 2019-es év számaitól. Akkor májusig 5,7 millió, vagyis az ideinél 23 százalékkal több új autót regisztráltak.

Előre törnek az e-autók

A májusi uniós eladások meghajtás szerinti bontásából kiderül, hogy az akkumulátoros elektromos autók részesedése a tavalyi 9,6-ról 13,8 százalékra nőtt idén májusban. Ez annak volt köszönhető, hogy az egy évvel korábbihoz viszonyítva 70,9 százalékkal többet, 129.847 darabot adtak el belőlük. A 2023. év májusig tartó szakaszában több mint félmillió új akkumulátoros elektromos személyautót regisztráltak.

A hibrid elektromos autók eladásai májusban 27,6 százalékkal 234.380 darabra bővültek. Ezzel az uniós újautó-piac negyedét teszi ki a szegmens, ami a benzinmotoros modelleké után a második legnépszerűbbnek számít.

A benzines autók eladásai 12,6 százalékkal 342.806 darabra nőttek, így piaci részesedésük 36,5 százalékon állt, ami 2 százalékponttal marad el a 2022 májusi értéktől. Dízelautókból 2,9 százalékkal kevesebb fogyott, mint egy éve, ezzel a piac 14,3 százalékát tudhatják magukénak.

A plug-in hibrid modellek eladásai szintén visszaestek, 0,6 százalékkal, ami leginkább a németországi értékesítések 40,5 százalékos csökkenésének volt betudható. Németország a plug-in hibridek legnagyobb piaca az EU-ban, azonban 2022 vége óta megvonták a támogatásokat az ilyen hajtásrendszerű elektromos autóktól.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink