Elemzések Megállt az e-autók térnyerése Európában?

Megállt az e-autók térnyerése Európában?

MTI | 2024.03.21 09:19

Megállt az e-autók térnyerése Európában?

Fotó: Pixabay

Februárban nőtt az új autók forgalomba helyezése az Európai Unióban. Az elektromos autók részaránya stagnált, sőt, a tavalyi átlaghoz képest még csökkent is.

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.

Februárban 883 ezer új autót helyeztek forgalomba az EU-ban, ami tehát 10,1 százalékkal több az egy évvel korábbi 802 ezernél. Januárban 12,1 százalékos volt az éves növekedés 851 ezerre. A négy nagy uniós nemzeti piac közül Franciaországban 13, Olaszországban 12,8 százalékkal kétszámjegyű növekedést értek el az eladások, míg Spanyolországban 9,9 százalékkal, Németországban pedig 5,4 százalékkal több új autót értékesítettek februárban, mint egy évvel korábban.

Az idei év első két hónapjában a személygépkocsi-regisztrációk 11,2 százalékkal 1,7 millióra nőttek. Németországban 11,8 százalékos, Olaszországban 11,7 százalékos, Franciaországban 11,2 százalékos és Spanyolországban 8,7 százalékos volt az éves növekedés a forgalomba helyezett új autók számában az év első két hónapjában.

Februárban a dízelek megelőzték az elektromos autókat

Februárban az akkumulátoros-elektromos autók piaci részesedése 12 százalék volt, a 2023 februárival megegyező. A hibrid-elektromos autók közel 29 százalékos részesedésre tettek szert. A teljes forgalomba helyezéseken belül 35,5 százalék volt a benzines és 12,9 százalék a dízeles autók aránya. A benzines és dízelüzemű autók együttes piaci részesedése 2024 februárjában 48,4 százalék volt, kisebb az egy évvel korábbi 51,9 százaléknál.

A tavalyi év egészében 13,9 százalékkal nőtt az új autók forgalomba helyezése, az akkumulátoros elektromos autók részesedése 14,6 százalékos volt, a hibrid autóké 25,8 százalékos, a benzineseké 35,3 százalékos, a dízeleké 13,6 százalékos.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink