Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapestről egyszer már elküldött buszokat bérel a BKV
2024.05.05 12:23Ön tudja, hogy miért levegővel töltjük fel az abroncsokat?
2024.05.05 08:18Az MI megmondja a politikai hovatartozását pusztán az arcára nézve
2024.05.05 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Köröket ver e-autózásban Európa az Egyesült Államokra
Százezer lakosra viszonyítva jóval kevesebb elektromos autó fut az Egyesült Államokban, mint az Európai Unió 27 országában. Előrejelzések szerint ez a tendencia tovább fog erősödni a jövőben.
A világ legnépszerűbb elektromos autója a Tesla Model 3, ami meglepő módon nem hazájában, az Egyesült Államokban teljesít a legjobban, hanem Európában - a gyártónak megéri egyre inkább Európára fókuszálnia. A statista.com úgy jósolja, 2026-ra már 4,4 millión állnak majd az elektromosautó-eladások, míg ez a szám az Egyesült Államokban 1,9 millió lesz. 2022-es népességadatokat használva ez rendre 997 és 556 elektromos autót jelent 100 ezer emberre nézve.
Az elektrifikált, vagyis plug-in hibrid vagy akkumulátoros elektromos hajtású autók egyre nagyobb arányban vannak jelen az európai autópiacon, sőt, már megelőzik a dízelmotoros autókat. Éves összevetésben összesen 244.801 kelt el elektrifikált hajtású autóból Európában, ami 10 százalékos növekedést jelent, miközben dízelmotoros autóból csak 202.113 darab fogyott, vagyis itt jelentős, 39 százalékos a visszaesés.
Megfordult a kezdeti állapot
2016 és 2019 között még az USA járt előbbre eladott elektromos autók terén, de az Európai Unió gyorsan átvette a vezetést, és előnye egyre nő. A statista.com az elektromos autókból származó bevételt az EU-ban 120 milliárd dollárra becsüli 2022-ben, míg az Egyesült Államokban csak 35 milliárdra. Az elemzők úgy látják, 2026-ra az EU elektromosautó-piaca a 300 milliárd dolláros értéket is átlépi majd, az USA pedig ekkorra csak 100 milliárdnál fog tartani.
A statisztikákba és kalkulációkba az elektrifikált hajtású, vagyis akkumulátoros elektromos és plug-in hibrid személyautók számítanak bele, teherautók, elektromos kerékpárok, motorkerékpárok, buszok és egyéb járművek nem.
Mindenhol nő az e-autók népszerűsége, de az infrastruktúra hiányos
Tízből négy (pontosabban 41 százalék) potenciális vevő elektromos autót vásárolna idén az EY globális kutatásának eredményei szerint - számolt be róla korábban az autopro.hu. A válaszadók háromnegyede (78 százaléka) leginkább környezetvédelmi okokból választana ilyen típusú járművet. Sőt, több mint felük (53 százalék) kötelességének érzi, hogy így is csökkentse a saját ökológiai lábnyomát. A megkérdezettek közel kétharmada (64 százaléka) akár felárat is fizetne egy elektromos járműért.
A tanulmány alapján az e-mobilitás előretörését jelentős hátráltatja a jelenleg még kiépítetlen infrastruktúra. Ez az egyik legfőbb érve azoknak, akik még hagyományos meghajtású jármű beszerzése mellett döntenek – 34 százalék nevezte meg ezt az okot.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!