Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ismét gyűlnek a felhők a Renault-Nissan felett
Sajtóértesülések szerint májusban a Nissan vezetői Japánba utaznak, hogy a Nissannál dolgozó kollégáikkal tárgyaljanak. A találkozó nem ígérkezik egyszerűnek, ugyanis a kettő autógyártó együttműködését többek között a Renault Oroszországból kivonulása és esetleges kettéválása is komplikálja.
A Renault vezetőinek a világjárvány kitörése óta első személyes, Japánba tett látogatásán szó lesz többek között a Renault villanyautó-gyártásának esetleges külön cégbe helyezéséről, illetve azzal kapcsolatban egy lehetséges új partner kereséséről a belső égésű motoros járműveket tömörítő részleg számára. Erről először a Bloomberg számolt be ügyhöz közeli forrásokra hivatkozva, akik azt is megosztották, hogy a Renault Oroszországból kivonulása is a témák között szerepel.
A The Detroit News szerint mindazonáltal most még nincsenek arra utaló jelek, hogy a Renault és a Nissan, Mitsubishi Motors-t is magába foglaló szövetségének szerkezetében rövid időn belül változások állnának be.
Luca de Meo Renault-vezérigazgatónak ez lesz az első japán útja, mióta betölti mostani pozícióját. A Renault elnöke, Jean-Dominique Senard, aki a Nissan alelnöke is, a koronavírus-járvány kitörése óta nem járt Japánban.
Kedvezőtlen fejlemények
A Renault folyamatban lévő reformjait több fejlemény is negatívan érinti. Ezek között van az oroszországi tevékenységek kényszerű felfüggesztése az ukrajnai háború miatt, a félvezetőhiány és más ellátási problémák is.
A névtelenség mellett nyilatkozó bennfentesek szerint a Nissan vezetése aggodalommal figyeli a Renault orosz-ukrán háborúra adott válaszát. A Renault március végén függesztette fel tevékenységét Oroszországban, továbbá azzal egy időben jelezte, hogy megvizsgálja lehetőségeit az orosz AvtoVaz járműgyártóban lévő részesedésével kapcsolatban, illetve, hogy 2,2 milliárd euró értékleírásra kényszerülhet a változások miatt.
A Renault elektromosautó-gyártásának esetleges külön cégbe szervezése újabb problémaforrás lehet. De Meo nemrég egy elemzőkkel folytatott megbeszélésen beszélt a lehetőségről, ami az e-autókkal foglalkozó vállalat 2023-as tőzsdei bevezetését is magába foglalja.
Több kérdést is felvet a kettéválás
Az nem ismert, hogy a konfliktusos helyzetet teremtő jelenlegi tulajdoni viszonyokban milyen változásokhoz vezetne a Renault „feldarabolódása.” Előbbi 43 százalékát birtokolja a nagyobb Nissannak, amivel szavazati joga van, ugyanakkor a japán fél csak 15 százalékos részesedéssel rendelkezik a Renault-ban, szavazati jog nélkül.
Az is kérdéses, hogy Renault kettéválása hogyan is érintené a szövetséges autógyártók közti együttműködést, ami annak korábbi vezetője, Carlos Ghosn 2018-as letartóztatása után a szétesés szélére sodródott, azonban mostanra a megerősödés útjára lépett. A Renault-Nissan-Mitsubishi hármas 2020-ban kezdte el fokozatosan ismét megerősíteni együttműködését, aminek eredményeként idén januárban bemutatta tervét az elektromobilitási és konnektivitási kooperációra vonatkozóan, ezzel lépést téve afelé, hogy kiaknázzák a Moody's hitelminősítő szerint a szövetségben rejlő „jelentős szinergiákat.”
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!