Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Alapfelszereltség lesz a vészfék az új járművekben?
2024.05.02 10:16A Lean módszer elsajátításában segít az MTM
2024.05.02 09:25Kell-e félnünk az intelligens autópályáktól?
2024.05.02 08:18A Polestar 370 kilowattot ért el az új gyorstöltési teszteken
2024.05.02 07:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Idén is szép pénzt hoznak a magyar útdíjak
Míg darabszámra nagyjából ugyanannyi autópálya-matrica fogyott idén az első fél évben, mint egy évvel korábban, a hosszabb érvényességi idejű matricákból több kelt el; összességében majdnem 15 százalékkal több pénz folyt be az államkasszába a díjköteles utak használata után - derült ki a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) közleményéből, amelyet az MTI-nek juttattak el.
Kiemelték: az előértékesítéssel együtt csaknem 7,7 millió darab e-matricát vásároltak a közlekedők idén június 30-ig. Az államkasszába 273 milliárd forint folyt be a díjköteles utak használata után a fél év végére, ami bő 14,5 százalékkal haladja meg a tavaly azonos időszakit.
Az összes útdíjbevétel több mint 70 százalékát a 3,5 tonna feletti legnagyobb össztömegű tehergépjárművek úthasználata után fizették be, a fennmaradó közel 30 százalékot pedig az autópályamatricavásárlások teszik ki.
Bozóky Alex, a NÚSZ vezérigazgatója a közleményben felhívta a figyelmet arra, hogy az éves országos autópálya-matricából több mint 11 százalékkal, a vármegyeiből pedig közel hat százalékkal több fogyott, mint 2022 azonos időszakában. A közlemény szerint a személyautóknál - D1 díjkategória - az éves országos matricavásárlások száma több mint 19 százalékkal, a vármegyei matricáké pedig közel öt százalékkal nőtt június 30-ig.
A darabszámot nézve a Pest és a Fejér vármegyére érvényes matricáknál a legnagyobb az emelkedés, nagyjából 25 ezerrel több fogyott ezekből a vignettákból, mint egy évvel korábban. A Pest vármegyeiből mintegy 1,2 millió, a Fejér vármegyére érvényesből pedig csaknem 290 ezer darab kelt el az idei évre június utolsó napjáig.
A NÚSZ adatai szerint egyre több matricát vesznek meg az ügyfelek elektronikus úton, a matricavásárlások harmada - 35 százalék - történik ilyen módon, míg tavaly 31 százalék volt ez az arány. Az elektronikus vásárlások közül idén már nagyjából minden ötödik a szolgáltató saját online felületén, a nemzetiutdij.hu oldalon zajlott.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!