Elemzések Hosszú utakra még mindig a dízel a nyerő választás

Hosszú utakra még mindig a dízel a nyerő választás

MTI | 2020.01.22 10:37

Hosszú utakra még mindig a dízel a nyerő választás

Fotó: Pexels

Egy elektromos autó átlagosan kilométerenként 70 grammnyi szén-dioxidot termel, csak nem közvetlenül, hanem az áramot előállító erőművön keresztül - mondta Hanula Barna, a Széchenyi István Egyetem dékánja.

Hirdetés

A dékán elmondta, ehhez hozzájön a jármű gyártása során felszabaduló szén-dioxid: az akkumulátor kialakítása körülbelül 50 grammnyi szén-dioxiddal jár, és annak megsemmisítése is - bár erre még nincsenek pontos adatok - károsanyag-kibocsátást eredményez.

Egy dízel jármű csak 10-15 grammal bocsát ki több szén-dioxidot, mint egy elektromos autó - tette hozzá.

A szakértő hangsúlyozta, mindezek alapján - a lokális emisszió miatt is - rövid távra, egy kisméretű, kicsi akkumulátorral szerelt autó valóban jobb lehet a károsanyag-kibocsátás szempontjából, mint a dízel vagy benzines társai. Ezért egy nagyváros centrumának tehermentesítésére is jó alternatíva. Ugyanakkor a messzi utakra még mindig egy dízel autó a jobb választás.

Nyitókép: Pixabay

Kiemelt Partnereink