Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Zöld utat kapott a Schaeffler és a Vitesco egyesülése
2024.04.30 13:18Következő fázisába léphet a hazai hidrogénipar
2024.04.30 12:22Jól indult a BYD éve
2024.04.30 10:23A Korean Air 5G használatával üzemeltet "repülő autókat"
2024.04.30 09:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ezek India lehetőségei a válságkezelésre
Indiát sem kímélte a koronavírus: eddig soha nem látott gazdasági, humanitárius és egészségügyi kihívás elé állította az országot a járvány. Ugyan a megszorító intézkedések és korlátozások megfékezték a betegség terjedését, de óriási gazdasági visszaesést okoztak az országnak. Közgazdászok szerint a 2021-es pénzügyi év során a bruttó hazai termék (GDP) mintegy 1,5-5 százalékkal csökkenhet.
A járvány által leginkább sújtott szektorok közt szerepel az autóipar és a mobilitási ágazat. Egyrészt számos helyen korlátozták az utazási lehetőségeket, másrészt a fogyasztóknak nincs elég anyagi forrásuk járművásárlásra.
Ugyan rendkívül negatív hatással van a COVID-19 a gazdaságra, a visszatérés nem tűnik olyan lehetetlennek – szakértők arra számítanak, hogy a járvány lecsillapodásával mind az autóipari, mind a mobilitási szektor szereplői visszatérhetnek a régi kerékvágásba.
Rövidtávon nehéz időszak jön
Az indiai autóipar 2018 harmadik pénzügyi negyedéve óta hanyatló tendenciát mutat – ennek hátterében likviditási nehézségek, magasabb beszerzési költségek és a gyengébb vásárlói hajlandóság állnak. A járvány miatt hozott korlátozások miatt a belföldi autóipari eladások 45 százalékkal voltak alacsonyabbak idén márciusban 2019 azonos időszakához képest. A tavaszi időszak második felében pedig még súlyosabb adatokról számoltak be: mintegy 90 százalékkal estek vissza a járműeladások 2019-hez viszonyítva.
Hasonló negatív folyamatokat mutatott India megosztott mobilitási szektora is. A 2018-ban még intenzív növekedést mutató ágazatban 2019-re lelassult a fejlődés, a koronavírus kitörésével pedig kritikus szintre süllyedt. A közeljövőben mind az autóipari gyártók (OEM-ek), mind a mobilitási szektor szereplőinek komoly kihívásokkal kell szembenézni a szakértők szerint.
Hosszú távú kilátások: felépülés és megerősödés a válság után
A hosszú ideje tartó lassulás és a vírus okozta visszaesés ellenére új fejezet kezdődhet mind az OEM-ek, mind a mobilitási ágazat számára. Egyes pozitív tendenciák felgyorsulhatnak, így például az elektromos ipar fellendülésére is lehet számítani. Ez a kormány ösztönző intézkedéseivel és a megfontoltabb fogyasztói döntésekkel magyarázható.
A legígéretesebb fejlődések közé sorolható az úgynevezett 2W és 3W járművek, valamint a kisebb elektromos járművek elterjedése. A robogók és kerékpárok értékesítése már most növekvő tendenciát mutat – a gyártók az eladások négyszeres növekedéséről számoltak be 2020 májusa és júniusa között. Az ügyfelek egyrészt a hatékonyság miatt, másfelől pedig az alacsonyabb egészségügyi kockázatok miatt döntenek az érintett járművek használata mellett.
Tényezők, melyek elősegítik az e-mobilitás elterjedését
Az indiai kormány az elmúlt időszakban különböző támogató intézkedéseket vezetett be az elektromos és hibrid piac fellendítése érdekében. A 2015-ben elindított és azóta több újításon átesett FAME program különféle ösztönzőket kínál a fogyasztók és a hazai vállalatok számára a hibrid és elektromos járművek minél előbbi elterjedése érdekében.
Másrészt az akkumulátorok ára is csökkenhet a jövőben, megfizethetőbbé téve az e-járműveket. Emellett a modellek megbízhatósága is növekedhet, amely eddig a fogyasztók számára az egyik legnagyobb akadályt jelentette – ahogy egyre több elektromos és hibrid modell közlekedik az utakon, úgy a vásárlók hajlandósága is egyre nagyobb.
Az elektromos mobilitáshoz hasonlóan a megosztott mobilitás iránti kereslet is növekedhet a következő évtizedben. Ennek kiváltó okai közé tartozik például az e-kereskedelem elterjedése, a közösségi taxihívó szolgáltatás és önvezető szolgáltatások népszerűsége és az áruszállításban való alkalmazás megnövekedése.
Összeköttetési funkciók
Már a járvány előtt is nagy hangsúlyt fektettek Indiában a csatlakoztathatósági funkciók fejlesztésére. Az elmúlt négy évben 28 százalékkal növekedett a csatlakoztatott opciók száma a személygépjárművekben. A fejlesztések főként a biztonsági és kényelmi funkciókat foglalják magukban. Emellett azon fogyasztók száma is megnövekedett, akik hajlandóságot mutatnak egy csatlakoztatott jármű megvásárlására. A járvány a haszonjárművekbe beépített csatlakoztatott funkciók bevezetését is felgyorsíthatja, különösen a mezőgazdasági és infrastrukturális szektorban.
A vállalatok kockázatcsökkentési célból olyan telematikai rendszereket telepíthetnek a járművekbe, amelyek adatait a jövőben felhasználhatják a költségek csökkentése és a termelékenység növelése érdekében.
A hosszú távú növekedéshez szükséges intézkedések
A legtöbb kihívás az OEM-ek előtt áll, melyeknek üzleti stratégiájukat is át kell alakítani. Mivel növekszik a kisebb elektromos járművek iránti igény, a vállalatok olcsóbb és teljesítményorientált lehetőségek létrehozásával ösztönözhetik a növekedést. Emellett az akkumulátorcsere lehetőségével is növelhetik az üzleti lehetőségeiket, mivel így eloszlatják a választékkal és az akkumulátor élettartamával kapcsolatos fogyasztói aggodalmakat.
Másrészt változtatni kell a piacra lépés stratégiáján is, ugyanis a fogyasztók egyre inkább a digitális csatornákat részesítik előnyben vásárlásaik során. Szükség van emellett az OEM-ek és a beszállítók együttműködésére annak érdekében, hogy biztosítsák az ellátási lánc zökkenőmentes működését és a piac igényeinek a kielégítését.
A hosszútávú növekedést szolgálja a moduláris összeszerelés alkalmazása. A különböző modulok kombinálásával több alkatrész is előállítható, így csökkenthetik a költségeket. Emellett az ellátási lánc digitalizálása is hozzájárulhat a vállalatok sikeréhez, hiszen ezáltal valós idejű információkat kaphatnak a gyártók mind a vevői igényekről, mind a gyártási folyamatokról.
A felsorolt opciók mellett a kormánynak és az ipari szervezeteknek is segíteni kell a fellendülést, például helyi ösztönzők és politikák bevezetésével, az infrastruktúra fejlesztésével és a likviditás biztosításával. Továbbá a mobilitási szolgáltatóknak is jelentős szerep jut, hiszen az OEM-ekkel és a kormánnyal való együttműködés kulcsszerepet játszhat a válság kezelésében és a gazdasági fejlődés elindításában.