Elemzések Emiatt romolhat a Tesla biztonsági minősítése

Emiatt romolhat a Tesla biztonsági minősítése

autopro.hu/R.K.E. | 2024.03.09 08:22

Emiatt romolhat a Tesla biztonsági minősítése

Fotó: Tesla

A Tesla vitatott, a hagyományos kormánykar nélkül működő irányjelzői miatt az autógyártó elveszíti közel tökéletes biztonsági minősítését Európában.

Hirdetés

Az elmúlt évek során a Tesla lenyűgöző gyűjteményt épített ki a világ biztonsági szervezeteinek legjobb biztonsági minősítéseiből. Arról már tudni lehet, hogy az Y-modell teljesítette az NHTSA biztonsági tesztjét, és a lehető legmagasabb IIHS-biztonsági besorolást kapta. Az elektromos jármű az Euro NCAP és az ausztráliai ANCAP által is a legjobb biztonsági pontszámot kapta.

Most azonban az Euro NCAP figyelmeztette a Teslát, hogy az irányjelzők miatt fennáll a veszélye, hogy nem kapja meg többé a legjobb biztonsági pontszámot.

A Model S és a Model X 2021-es frissítésétől kezdve, és most az új Model 3-ban a Tesla megszabadult a kormányszáraktól, amelyeket hagyományosan az irányjelzőkre használtak. Ehelyett a Tesla mostantól a kormánykeréken lévő érintéses gombokkal aktiválja az irányjelzőket. A lépés ellentmondásos. Egyesek természetes fejlődésnek tekintik a Tesla számára, amely már régóta eltávolodik az analóg bemenetektől és gomboktól. Mások úgy látják, hogy a Tesla túl messzire ment ebbe az irányba.

Kontroll az érintőképernyők használatára

Az Euro NCAP bejelentette, hogy tervezi a járművek belsejében az érintőképernyők túlzott használatának visszaszorítását. Az ügynökség közölte, hogy az 5 csillagos minősítés megszerzéséhez az autóknak „fizikai kezelőszervekkel" kell rendelkezniük a „kanyarjelzők, a vészvillogók, az ablaktörlők, a kürt és az SOS funkciók" számára.

Matthew Avery, az Euro NCAP stratégiai fejlesztési igazgatója nyilatkozott az új irányelvekről, hogy „az érintőképernyők túlzott használata az egész iparágra kiterjedő probléma, mivel szinte minden járműgyártó a legfontosabb kezelőszerveket a központi érintőképernyőkre helyezi át, ami arra kényszeríti a járművezetőket, hogy levegyék a szemüket az útról, és növeli a figyelemeltereléssel járó balesetek kockázatát.".

Az Euro NCAP közvetlenül nem tilthat be bizonyos autójellemzőket, de nem is ösztönözheti az iparágat mint az autók biztonságát értékelő legfőbb európai testület – írja az Electrek.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink