Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az Alfa Romeo hónapja volt a január
Januárban rendkívül nagyot nőtt az Alfa Romeók iránti kereslet a hazai használtautó-piacon, a márka egyes modelljeit jellemzően mindössze néhány nap alatt el lehetett adni. Nincs azonban minek örülniük a Mazda tulajoknak, járművüket ugyanis átlagosan közel fél évig kellett hirdetniük. Áttekintettük a Kocsi.hu használtgépjármű-hirdetéssel foglalkozó portál statisztikái alapján a magyar használtautó-piac legfontosabb januári változásait.
2021 első hónapjában 3752 személyautós hirdetést töröltek a Kocsi.hu oldaláról, ami a novemberinél és valamennyivel a decemberinél is kevesebb. Az átlagos hirdetési idő a decemberihez viszonyítva több mint ötödével, 99 napra emelkedett, ami az autopro.hu első elemzésében írt, novemberi 72 napot már 38 százalékkal haladja meg. A számok a piac lassulását jelzik, ám ebben közrejátszanak az év végi ünnepek, így februárban már várhatóan élénkülni fog a használtautó-piaci kereslet.
Az előző két elemzéshez hasonlóan ismét csak azokat a márkákat tekintve, melyek autóiból tíznél többet értékesítettek a hónapban, a leggyorsabban immáron harmadik alkalommal is egy luxusmárka, ezúttal az Aston Martin modelljei találtak új gazdára. A 19 brit luxusautó átlagosan mindössze nyolc napig volt hirdetve.
Gyorsan elvitték az Alfákat
A január az Alfa Romeo népszerűségének hirtelen ugrását hozta. A korábban a lista közepére és végére került olasz márka ezúttal a második helyen végzett, 81 autóját átlagosan ötven nap elteltével adták el.
Az Alfa Romeo népszerűség-növekedését figyelembe véve nem is meglepő, hogy a tíznél nagyobb számban eladott modellek között az első kettő helyet is a torinói márka egy-egy típusa, a Stelvio SUV és a Giulia foglalták el. Előbbiből 23 darabot átlagosan mindössze öt nap alatt vittek el, míg utóbbiaknál sem kellett sokkal többet várni a vevő jelentkezésére, a 25 darab szedán ugyanis átlagosan nyolc napig volt csak hirdetve.
Visszatérve a márkákra, a harmadik leggyorsabban a korábbi két hónapban átlagos idő alatt értékesített koreai Hyundai-okra találtak új vevőt. A 102 darab autó átlagosan 66 nap alatt kelt el. Továbbá, bár nem fértek fel a dobogóra, a hónapban a Ladák is igen kelendőek voltak, a 12 darab orosz négykerekűt átlagosan 68 nap alatt értékesítették.
Nehéz túladni a Mazdákon
A legtöbb idő, 306 nap elteltével a Chryslerek hirdetéseit távolították el. Nem túlzottan keresettek azonban a Mazdák sem, a januárban eladott 111 darabnál ugyanis a második leglassabb átlagos értékesítési időt, 177 napot mértek. Az elmúlt három hónap statisztikái alapján úgy tűnik, hogy a Mazdákat meglehetősen nehéz eladni, azokat ugyanis decemberben a negyedik (127 napig), novemberben pedig a harmadik leghosszabb ideig (108 napig) kellett hirdetni, amivel az előző három hónapban átlagosan 140 napba telt egy Mazda eladása.