Elemzések Autóipari mérnökirodát nyit a thyssenkrupp Szegeden – ez történt a 43. héten

Autóipari mérnökirodát nyit a thyssenkrupp Szegeden – ez történt a 43. héten

Végh Martin | 2022.11.02 07:23

Autóipari mérnökirodát nyit a thyssenkrupp Szegeden – ez történt a 43. héten

Fotó: thyssenkrupp

Szegeden a thyssenkrupp új mérnöki központ nyitását jelentette be, míg Győrben az Audi Hungaria ért új mérföldkőhöz. Több autógyártó is bejelentette kivonulását Oroszországból, miközben az Európai Unióban az elektrifikáció az eddiginél is gyorsabbnak ígérkezik. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Hirdetés

Elektromechanikus kormányrendszerek fejlesztését végző mérnökirodát nyit a Thyssenkrupp Automotive Technology Hungary Kft. Szegeden. A beruházás 1,8 milliárd forintból valósul meg.

Mérföldkőhöz ért az Audi Hungaria présüzeme, ahol 2013 óta gyártanak karosszériaelemeket a Győrben és a Volkswagen konszern máshol készülő járműveihez. Az üzem présgépe immáron túl van a 25 milliomodik cikluson, ami közel 45 millió préselem készítését tette lehetővé.

Napelemparkkal bővült a Hajdu Hajdúsági Ipari Zrt. A 180 millió forintos beruházás a költségcsökkentést és a fenntarthatóságot egyaránt szolgálja majd.

Gyárleállások és gyártásáthelyezések

Az elmúlt héten kettő nyugati OEM is bejelentette kivonulását Oroszországból. Az egyikőjük a Mercedes-Benz, ami egy helyi befektetőnek adja át érdekeltségeit, köztük a Moszkva melletti üzemet. A másik a Ford, ami a három gyárral rendelkező Ford Sollers vegyesvállalatából a részesedése későbbi visszavásárlásának joga mellett szállt ki.

Az orosz-ukrán háború Európa más részein is kezd hatással lenni az autógyártás lokalizációjára. Az Európai Autógyártók Szövetsége arról számolt be, hogy van olyan tagszervezete, ami már döntött a termelés Európán belüli áthelyezéséről.

A Volvo egyik üzemében a chiphiány vezetett leálláshoz. Mindazonáltal azt a vállalat nem osztotta meg, hogy az üzemszünet melyik egységet érinti.

Az Egyesült Államokban a Hyundai letette új autógyára alapkövét. A mintegy 5,5 milliárd dollárból felépülő gyárban elektromos járműveket fognak készíteni.

A Ford több vállalattal is megállapodott karbonsemlegesen és kevés fosszilis energiahordozó segítségével előállított acél beszerzéséről, ami hozzá fogja segíteni európai ellátási láncainak fenntarthatóbbá tételéhez.

Rohamtempóban elektrifikál Európa

A Ford azt is bejelentette, hogy a tervezettnél már korábban, 2023 nyarán leállítja a Fiesta gyártását a kölni üzemében. Ezzel lezárul a közel ötven évet megélt kisautó pályafutása.

A Ford döntése kapcsolatban állhat az elektrifikációs tervek esetleges átalakításával, egészen pontosan agresszívabbra szabásával. Ez a Volkswagennél már biztosan felfedezhető, ugyanis a márka európai kínálatát már 2033-tól biztosan csak elektromos modellek fogják alkotni. Korábban 2033-2035 közöttre tették az átállás idejét.

A Bosch megkezdte az elektromos járművekhez tervezett elektromos motorok gyártását Dél-Karolinában. A tengerentúlon készülő hajtásegységek első megrendelője az elektromos pickupokat készítő Rivian.

Visszakanyarodva Európába, Franciaországban a kontinens egyik legnagyobb lítiumbányája fog megépülni 2027-re. Az új bánya hozzá fog járulni ahhoz, hogy Európa csökkentse kínai függőségét.

Európa elektrifikációját kifejezetten kényszeríti, hogy az Európai Parlament és a 27 uniós tagállam megállapodásra jutott a belső égésű motorral hajtott új autók 2035-től betiltásáról. Korábban még úgy tűnt, hogy emissziómentes technológiákkal túl élhet a klasszikus erőforrás Európában.

Itthon is zajlik az elektrifikáció

Hazánkban mostanra jogszabályi szinten írják elő az energiahatékony, zöld járművek beszerzését az állami és önkormányzati szektorban. Az új kormányrendelet minimális arányokat határoz meg az alacsony vagy nulla helyi károsanyag-kibocsátású személy- és teherautókra, városi, elővárosi autóbuszokra.

Akkumulátortesztelési központot hoznak létre a ZalaZone mellett. A TÜV Rheinlandhoz tartozó központ 2024 közepén fogja megkezdeni működését.

A Kravtex-Kühne Csoport átadta Győrben a Volánbusznak szállítandó száz új autóbusz első darabjait. A 6,5 milliárd forint értékben beszerzett új járművek 15 megye helyközi-távolsági autóbuszvonalain szállítják az utasokat novembertől.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink