Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapestről egyszer már elküldött buszokat bérel a BKV
2024.05.05 12:23Ön tudja, hogy miért levegővel töltjük fel az abroncsokat?
2024.05.05 08:18Az MI megmondja a politikai hovatartozását pusztán az arcára nézve
2024.05.05 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A beépített területek növekedését okozhatják az elektromos autók
Egy holland kutatás szerint az elektromos autók terjedése növelheti a beépített területek nagyságát például az új töltőállomások, illetve a többlet energiaigényt kiszolgáló napelemek és szélerőművek építése által.
A szabadon hozzáférhető publikációban annak szerzője, Francesco Orsi, a Wageningen Egyetem kutatója megjegyzi, hogy munkáját vitaindítónak szánja egy gyakorlatilag teljesen feltáratlan területen.
Az alternatív hajtású járművek terjedésével változó földhasználatot három tényező vizsgálatával próbálta megbecsülni. Ezek a tényezők az elektromos autók olcsóbb fenntartásából következő területi igények, a töltőállomások által elfoglalt területek, illetve a megújuló energiaforrások használatával járó földhasználat.
Az eredmények szerint az alacsonyabb fenntartási költségek nyomán egy 100 négyzetkilométeres európai város – a villanyautók arányának, valamint az elektromos áram és az üzemanyag egymáshoz viszonyított árának függvényében – 0,2-1 négyzetkilométerrel „hízhat”, míg egy hasonló méretű amerikai városnál 1-4 négyzetkilométeres területnövekedés lehet megfigyelhető. Orsi az alacsonyabb költségek által ösztönzött több vezetéssel magyarázza a területhasználat növekedését.
A megnövekedett energiafogyasztás kielégítésére Európában és az USA-ban is 5-6 ezer négyzetkilométeren telepíthetnek új naperőműveket, továbbá 56-70 ezer négyzetkilométeren szélerőműveket, a töltőállomások területigénye azonban csak minimálisnak ígérkezik.
A kevés is sok
A Green Car Congress által összefoglalt kutatásában Orsi megjegyzi, hogy bár százalékosan kifejezve a beépített területek növekedése alacsony, abszolút mértékben szemlélve más a helyzet. Egy 300 négyzetkilométeres város, mint Lyon esetében, 0,5 százalékos bővülés 1,5 négyzetkilométer természettől elvételét jelenti. Fákkal borítva ez a terület évente 900 tonna szén-dioxidot köthetne meg, még termőföldként hasznosítva évente 600 tonna gabonát termelne.