Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Ezer kilométer egy töltéssel? Ezt ígéri a CATL
2024.04.26 10:22Három üzeme is leállt a Stellantisnak
2024.04.26 09:18Szerszámgép innovációk sorát hozza az MTC az Ipar Napjaira
2024.04.26 08:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Katasztrofális a magyar úthálózat állapota
A hazai közúthálózat negyede annyira rossz állapotban, hogy gyakorlatilag újjáépítésre volna szükség, az autópálya-fejlesztések pedig a vidék leszakadását erősítik - vélik szakértők.
- Az elmúlt hét évben, vagyis a most záruló uniós költségvetési időszakban a meglévő közlekedési vagyonnal semmit sem foglalkoztunk. Azzal pedig, hogy minden saját forrást a fejlesztésekhez igénybe vett uniós támogatások mellé önrészként használt fel az ország, óriási pusztulás ment végbe a közúti és vasúti infrastruktúrában - fogalmazott Takács Miklós, a Főmterv Zrt. igazgatója a közelmúltban tartott Nemzetközi Közlekedéslogisztikai Konferencián a Napi Gazdaság tudósítása szerint.
A szakember hozzátette: az EU-szabályozás sem ösztönözte eléggé a hatékony gazdálkodást, a meghatározott célok ugyanis nem fedik le a volt szocialista országok igényeit, azok inkább a rendben lévő alapinfrastruktúrával rendelkező országokra szabottak. Számos esetben ráadásul rosszul előkészített, szigetszerű projektek valósultak meg - sokszor pusztán az volt a cél, hogy az EU-forrásokat le lehessen hívni, illetve most is ez a fő szempont, ami nagy hiba.
A rendezvényen elhangzott: ha nem történik gyökeres változás, pár éven belül a duplájára nő a legrosszabb állapotban lévő úthálózat hossza.
Korábban a közgazdász vándorgyűlés területfejlesztési szekciójában az autópályafejlesztéseket is kritika érte, mivel azok az ország sugaras közlekedési hálózatát erősítik, így garantálják a vidék leszakadását - írja a Napi.hu.