Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Emisszió 2021: tizenkettőből négy gyártó tudja hozni a szintet?
Egy új tanulmány összegyűjtötte, milyen kibocsátási szinteket érhetnek el az egyes gyártók 2021-ben, és milyen határértékekkel számolnak a hatóságok. Ha így marad, a jövőben sem maradunk botrány nélkül.
A jelenlegi tervek szerint a 2021-ben, vagyis bő négy év múlva érvényben lévő szabályok szerint egy-egy új személykocsi átlagosan már csak 95 gramm szén-dioxidot bocsáthat ki kilométerenként. Ez a környezetvédelem szempontjából igenis jogos törekvés, ám a gyártók oldaláról már erősen gyűlnek a kérdőjelek: előrejelzések alapján tizenkét, most megvizsgált gyártó közül csak négy lesz képes betartani a normákat.
Volvo, Toyota, PSA és Renault-Nissan - ezeknek a márkáknak nincs sok aggódnivalója, viszont több más, szintén gigászi autógyártó előtt még sok munka áll. Persze 2021-ig még sokat lehet tenni az ügyben, a cégeknek például az alternatív hajtással kapcsolatos fejlesztések, illetve az állami és vállalati fogyasztásösztönző programok sora éppúgy a segítségére lehet, mint az új technológia iránti egyre tekintélyesebb kereslet.
Persze valószínűleg a gyártók is tudják, hogy elég veszélyes volna konkrétumok nélkül, pusztán a piaci változásokra hagyatkozva készülni a szigorodó emissziós határértékekre, így a háttérben alighanem gőzerővel zajlik a károsanyag-kibocsátás kisebbre faragása. Ha ez mégsem sikerülne (és a határidő közeledtével a jó eséllyel beinduló autóipari lobbi sem érne célt), akkor a mostani számok alapján az FCA például 600, a BMW 350 millió eurós büntetésre készülhetne.
Forrás: PA Consulting |
Az adatokat összesítő PA Consulting eredményeiről az Automobilwoche számolt be.