Elemzések Emisszió 2021: tizenkettőből négy gyártó tudja hozni a szintet?

Emisszió 2021: tizenkettőből négy gyártó tudja hozni a szintet?

autopro.hu/B.B. | 2016.12.02 08:31

Emisszió 2021: tizenkettőből négy gyártó tudja hozni a szintet?

Egy új tanulmány összegyűjtötte, milyen kibocsátási szinteket érhetnek el az egyes gyártók 2021-ben, és milyen határértékekkel számolnak a hatóságok. Ha így marad, a jövőben sem maradunk botrány nélkül.

Hirdetés

A jelenlegi tervek szerint a 2021-ben, vagyis bő négy év múlva érvényben lévő szabályok szerint egy-egy új személykocsi átlagosan már csak 95 gramm szén-dioxidot bocsáthat ki kilométerenként. Ez a környezetvédelem szempontjából igenis jogos törekvés, ám a gyártók oldaláról már erősen gyűlnek a kérdőjelek: előrejelzések alapján tizenkét, most megvizsgált gyártó közül csak négy lesz képes betartani a normákat.

Volvo, Toyota, PSA és Renault-Nissan - ezeknek a márkáknak nincs sok aggódnivalója, viszont több más, szintén gigászi autógyártó előtt még sok munka áll. Persze 2021-ig még sokat lehet tenni az ügyben, a cégeknek például az alternatív hajtással kapcsolatos fejlesztések, illetve az állami és vállalati fogyasztásösztönző programok sora éppúgy a segítségére lehet, mint az új technológia iránti egyre tekintélyesebb kereslet.

Persze valószínűleg a gyártók is tudják, hogy elég veszélyes volna konkrétumok nélkül, pusztán a piaci változásokra hagyatkozva készülni a szigorodó emissziós határértékekre, így a háttérben alighanem gőzerővel zajlik a károsanyag-kibocsátás kisebbre faragása. Ha ez mégsem sikerülne (és a határidő közeledtével a jó eséllyel beinduló autóipari lobbi sem érne célt), akkor a mostani számok alapján az FCA például 600, a BMW 350 millió eurós büntetésre készülhetne.

Forrás: PA Consulting

Az adatokat összesítő PA Consulting eredményeiről az Automobilwoche számolt be.

Kiemelt Partnereink