Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Akkumulátor-összeszerelő üzemmel bővül a BMW gyára
2024.05.06 13:18Hibrid megközelítés a titán gyártására
2024.05.06 12:21Egyre több autót adnak el az orosz piacon
2024.05.06 10:20Több európai városvezető akar beleszólni a sebességkorlátozásba
2024.05.06 09:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A német autógyártás lehet az egyik legnagyobb vesztese a Brexitnek
A BMW, Daimler, Volkswagen hármas nagyon megérezné, ha vámokat vetnének ki a Brexit után. A franciák is rosszul járnának, bár az ő kitettségük csökkent az elmúlt két évben.
A Bloomberg elemzése alapján a BMW, a Daimler és a Volkswagen hármasa 850 ezer autót exportált a szigetországba 2018-ban, ami 30 százalékkal magasabb, mint az Egyesült Államokba és az öt legnépszerűbb autótípus is német volt. Amennyiben a Brexit után vámot vetnének ki az importálandó autókra, az jelentősen visszavethetné a német gyártók piaci részesedését és az eladásokat is csökkentené – írta hírlevelében az Equilor Befektetési Zrt.
Gyengítené a szektort
Az elemzés kiemeli, hogy a gyártók árbevételének 6 százaléka származik az Egyesült Királyságból és egy esetleges bevétel visszaesés tovább lassítaná az egyébként is gyengélkedő szektort, melyet a német gazdaság is megérezne. Az elemzés arra is rámutat, hogy a francia gyártóknak sem lenne jó, ám ők már az utóbbi két évben csökkentették a kitettséget, azonban így is az értékesítések 16 százaléka francia autó volt 2018-ban.