Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
2024 sem lesz sétagalopp az autópiacon
Egy évtized múlva, amikor visszatekintünk a 2020-as globális COVID-járványt közvetlenül követő évekre, elámulunk majd a gazdaság és az autópiac drámai kilengésein és példátlan körülményein. Az elmúlt négy év még az autóiparhoz mérten is kaotikus volt, és sok szokásos szezonális mintát kibillentett a kerékvágásból, ami tovább nehezíti a következő időszak előrejelzését. Ettől függetlenül a Cox Automotive kísérletet tett arra, hogy megjósolja mi várható jövőre az egyik meghatározó autópiacon, az amerikain.
Az előrejelzés szerint 2024-ben a gazdaság növekedése gyenge lesz, mivel a magas kamatlábak és az emelkedett, de csökkenő infláció együttesen korlátozza a fogyasztói kiadásokat, és lassítja a munkahelyek és a jövedelmek növekedését. A Cox Automotive 2024-ben olyan gazdaságra számít, amely elkerüli a recessziót, és lassú, korlátozott növekedéssel halad előre. A munkaerőpiac - amely a járműeladások egyik fő mozgatórugója az amerikai piacon - várhatóan gyengülni fog, de a munkanélküliség szintje elég alacsony marad ahhoz, hogy támogassa az egészséges autóipart. A bérnövekedés 2024-ben mérséklődik, de továbbra is átlag feletti marad.
December közepén a Fed (Amerikai Egyesült Államok központi banki rendszere) megtartotta 2023. évi utolsó ülését, és úgy döntött, hogy a harmadik egymást követő ülésen változatlanul hagyja a kamatlábakat és az általános monetáris politikát. Bár a Fed nem mondott le a kamatemelés lehetőségéről, új megfogalmazásuk arra utal, hogy a további emelés csak egy lehetőség, és nem az elvárásuk. A 2023-as év végére a Fed medián várakozása szerint 2024 végére a Fed Funds Rate háromnegyed százalékpontos potenciális csökkenése várható. Bár kis mértékben, de minden csökkenés segítene javítani a járművek megfizethetőségét, és némi könnyebbséget jelentene sok szorult helyzetben lévő háztartásnak.
Összességében arra számítsunk, hogy a fogyasztói adósság 2024-ben lassan növekszik, a hitelfeltételek pedig továbbra is szűkösek, de stabilak maradnak. A fogyasztói kiadások némileg lassulnak, de elég egészségesek maradnak ahhoz, hogy támogassák a korlátozott növekedést. Mindent egybevetve, az előttünk álló év gazdasága lehet, hogy unalmas lesz, de biztosan jobb, mint a recessziós káosz.
Nyomás alatt az árak
A globális világjárványt és a globális autóipari ellátási láncban bekövetkezett fennakadásokat követően az új járművek készlethiánya teljesen megzavarta a járműpiacot. Rekordszintre emelte az árakat és korlátozta a járműeladásokat.
Szerencsére az előttünk álló évben a Cox Automotive arra számít, hogy a készletek jelentősen meghaladják a 2022-es szintet - a hiány csúcspontját -, az ösztönzők magasabbak lesznek, és az árengedmények növekednek. A hitelkamatok nem emelkednek tovább, a járműárak az új és használt járművek esetében reagálnak a piac tagadhatatlanul csökkenő árnyomására.
A használtautó-piac 2024-ben növekedni fog, de a növekedés minimális lesz - kevesebb mint egy százalék. A teljes használtautó-értékesítés elérheti a 36,2 milliót, a kiskereskedelmi használtautó-értékesítés pedig a 19,2 milliót, ami egy százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.
Hivatalosan is búcsút mondunk az eladói piacnak
A közvetlenül a világjárványt követő években elért csúcspont után 2024-ben várhatóan tovább csökken a kereskedők jövedelmezősége. Az ösztönzők és kedvezmények továbbra is növekedni fognak, de a járművek nem lesznek olcsóbbak - csak az árrések szorulnak össze. A magasabb anyag- és bérköltségek, valamint a költségesebb technológia és a tehetősebb vásárlókra való összpontosítás miatt mind a gyártók ajánlott kiskereskedelmi árai, mind a kereskedők által fizetett számlaárak emelkednek, ami egyre drágább termékeket eredményez. A nagyobb kínálat és a növekvő árengedmények azonban le fogják szorítani a vevők által fizetett tranzakciós árakat, ami csökkenti az árrést és rontja a nyereségességet.
Teret nyernek az e-autók
A kereskedők és a gyártók egyaránt felismerték, hogy a több elektromos jármű eladása több erőfeszítést igényel.
A Cox Automotive csapata arra számít, hogy 2024-ben az iparág teljes mértékben megbékél azzal a ténnyel, hogy az átlagfogyasztóval el kell hitetni az elektromos hajtás előnyeit, és sokakat nem lesz könnyű meggyőzni. 2024-ben az elektromos autók eladásai az Egyesült Államokban meg fogják haladni a 2023-ban felállított több mint 1 millió darabos rekordot, és a teljes értékesítés több mint 10 százalékát fogják kitenni. A hibrid modellek 2024-re a piac közel 24 százalékára növelik a villamosított járművek részesedését. A piacvezető Tesla részesedése a teljes elektromosautó-értékesítésből tovább fog csökkenni.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!