Beszállítók Újabb halálesetek kötődnek a Takata nevéhez

Újabb halálesetek kötődnek a Takata nevéhez

autopro.hu/Ó.B. | 2022.11.04 13:17

Újabb halálesetek kötődnek a Takata nevéhez

Fotó: Pexels

A Stellantis arra kéri 276.000 régebbi amerikai jármű tulajdonosát, hogy ne használják járművüket, miután az elmúlt hét hónapban három olyan halálos kimenetelű balesetet jelentettek, amelyek hibás Takata gázpatronokhoz köthetőek.

Hirdetés

A figyelmeztetés a korábban visszahívott 2005-2010-es Dodge Magnum kombi, Dodge Challenger kupé, valamint Dodge Charger és Chrysler 300 szedán modellek tulajdonosainak szól, akik a korábbi felhívások ellenére nem cseréltették ki a vezetőoldali Takata légzsák-gázgenerátorokat.

A Stellantis elmondta, hogy 2015 óta állnak rendelkezésre csere vezetőoldali légzsákok a mostani felszólítás hatálya alá tartozó járművekhez.

Világszerte több mint 30 haláleset és több száz sérülés köthető a Takata légzsákpatronjaihoz, amelyek felrobbanhatnak, azáltal fém repeszdarabokat szórva szét a járművek utasterében.

Nem törődtek a visszahívással a tulajok

A Stellantis elmondta, hogy összesen több mint 150 kapcsolatfelvételi kísérletet tett, hogy megpróbálja rávenni a három halálos balesetben érintett jármű tulajdonosait a szükséges javítások elvégzésére.

Az Országos Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) nemrég megerősítette, hogy két ember halt meg balesetet szenvedett 2010-es Dodge Charger modellekben, melyekben a Takata vezető oldali légzsákjai felrobbantak. A Stellantis szerint a harmadik balesetben is a Takata légzsák okozhatta a vezető halálát.

Az NHTSA közölte, hogy több olyan hibás légzsákműködési esetről is tud, melyeket még nem bizonyítottan a Takata gázgenerátorai okoztak. Eddig a napig több mint 400 Takata légzsákokhoz köthető sebesülésről számoltak be az Egyesült Államokban.

Az elmúlt évtizedben több mint 67 millió Takata légzsákpatront hívtak vissza az Egyesült Államokban és több mint 100 milliót világszerte, ami a történelem legnagyobb biztonsági természetű visszahívása az autóiparban.

Az idő csak ront a helyzeten

„A javítatlanul hagyott, visszahívott Takata légzsákok egyre veszélyesebbek, mivel a robbanásveszély a járművek öregedésével nő” - mondta Ann Carlson, az NHTSA megbízott adminisztrátora.

A visszahívások hátterében a gázgenerátorok hibás gázképző anyaga áll, amely a magas hőmérséklet-ingadozásoknak és a páratartalomnak való hosszú távú kitettség után károsodhat.

Tavaly az NHTSA vizsgálatot indított 30 millió olyan jármű ügyében, amelyekben potenciálisan hibás Takata légzsákpatronok találhatók – jegyezte meg cikkében a Reuters.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink