Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Félidejéhez érkezett a Rába Modernizációs Program
2024.05.03 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Távol a chiphiány vége az Infineon vezére szerint
Nem számít a félvezetők alkatrészellátási válságának közeli végére az Infineon müncheni chipgyártó vállalat vezérigazgatója, Jochen Hanebeck. Hiányra lehet számítani szerinte a jövőben a nagyteljesítményű félvezetők terén.
„A szerződéses gyártóktól vásárolt félvezetőknél, például a mikrovezérlők és a konnektivitás területén a jövő évben is szűk keresztmetszetekkel kell számolnunk" - jelentette ki az idén áprilisban az Infineon vezérigazgatói posztjára lépett Hanebeck a Süddeutsche Zeitungnak adott interjúban.
A távlati kilátásokról szólva pedig annak a véleményének adott hangot, hogy az elektromobilitás és a megújuló energiák térnyerésével összefüggésben megemelkedik a kereslet a nagyteljesítményű félvezető áramkörök és a belőlük készült berendezések iránt. „Nagyon valószínű, hogy a következő hiány a nagyteljesítményű félvezetők terén következik majd be" - mondta.
Geopolitikai rizikófaktor
Az Infineon vezérigazgatója a Tajvan körüli konfliktus eszkalálódása miatt is aggódik. "Az elmúlt néhány évben, a félvezetőválság idején észrevettük, hogy mit jelent, ha a tajvani gyártók nem tudnak elegendő chipet szállítani. De ha egyáltalán nem érkezne több chip Tajvanról, az súlyos csapást mérne a gazdaság minden ágazatára, világszerte" - fogalmazott.
Európa még annál is jobban függ a Tajvanról származó félvezetőktől, mint az Oroszországból származó energiától - mondta Hanebeck. „A nagyon kifinomult félvezető termékek, például az okostelefonok processzorai és az autóipari alkalmazásokhoz használt mikrokontrollerek legújabb generációja esetében a függőség nagyon nagy." A következő öt-tíz évben nincs lehetőség arra, hogy ezeket a gyártásokat a szükséges mértékben máshol helyettesítsék - mutatott rá.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!