Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Biciklikhez mutat be új villanymotort a ZF
2024.05.21 07:21A Tesla napelemes részlege lesz felelős a Supercharger-hálózatért
2024.05.21 06:16A Toyota ismét a legrosszabb autógyártó lett a klímalobbi terén
2024.05.21 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Tárt karokkal várják a kínaiakat a német beszállítók
Ellentétben a kínai konkurenciától tartó nyugati autógyárakkal, a német autóipari beszállítók szívesen veszik a kínai elektromosautó-gyártók európai terjeszkedését, tovább bővítenék velük a Kínában a helyi cégekkel már kialakított együttműködést.
„A kínai gyártók a felhasználói visszajelzések alapján és az ügyfélközpontú hozzáállásuknak köszönhetően lépésről lépésre fogják a járműveket az európai piachoz igazítani" - mondta Stefan Hartung, a Bosch vezérigazgatója a müncheni IAA mobilitási kiállításon a Reuters hírügynökségnek. „Úgy véljük, ez végső soron a verseny és a fogyasztók számára egyaránt kedvező" - tette hozzá.
A Bosch kínai partnerkapcsolatai közé tartozik a fejlett vezetéstámogató segédrendszerek (ADAS) fejlesztése a kínai BYD elektromosautó-gyártó vállalat legtöbb modellje számára. Emellett elektromos motorokat fejleszt a luxus villanyautókat gyártó Human Horizons számára, valamint beszállítója a Nio vállalatnak is.
Megkezdődött a kínai gyártók inváziója
A kínai elektromosautó-gyártók, köztük a BYD, a Nio, a Xpeng és a Leapmotor is megcélozta az európai e-autós piacot, ahol az eladások az idei első hét hónapban közel 55 százalékkal emelkedtek, mintegy 820 ezerre, ami az összes autóeladás 13 százaléka.
Kínában az elektromos autók átlagos ára 32 ezer euró alatt volt 2022 első felében, míg Európában 56 ezer euró a Jato Dynamics piackutató vállalat felmérése alapján. Az európai autógyártók ezért is tartanak a kínai elektromos autók inváziójától, mert letörhetik az itteni árakat.
A Continental vezérigazgatója, Nikolai Setzer a Reuters hírügynökségnek adott interjúban annak a meggyőződésének adott hangot, hogy „a kínaiak globális terjeszkedésük keretében üzemeket fognak építeni Európában". A Continental pedig a helyi technológiai szabványok és előírások ismeretében ebben kiváló partnerük lehet. „Van kapacitásunk növelni a termelésünket anélkül, hogy új üzemet kelljen építeni" - mondta.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!