Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Már itt az autonóm rajzó robotméhecske, a BionicBee
2024.05.04 12:22Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Súlyos büntetésekre számíthatnak a beszállítók
Az európai uniós döntéshozók folytatják a az autóiparban kartelező beszállítók szigorú megbüntetését - közölte a trösztellenes bizottság vezetője, Joaquin Almunia.
Az utóbbi öt évben a versenyhivatalok számos esetben derítettek fel egymással összejátszó, azaz kartellező cégeket, amelyekre az Egyesült Államokban, Európában és Ázsiában is rekord méretű büntetéseket szabtak ki. Főként japán autóipari beszállítókat találtak bűnösnek, akik évekig magasan tartották az alkatrészárakat, mintegy 80 millió autó értékesítését, szervizelését és fenntartását drágítva meg.
Az európai versenyhivatalt felügyelő Almunia az elmúlt évben összesen több mint egymilliárd euró értékben szabott ki büntetést két kartellező csoportra (az egyik kábelkötegeket, a másik csapágyakat gyártó cégeket érintett). A hivatalnok a napokban figyelmeztette az autóipari beszállítókat, hogy hasonló nagyságrendben számíthatnak újabb büntetésekre azok, akik árrögzítő célzattal összejátszanak.
Márciusban a német Schaeffler-csoportot, a svéd SKF céget és a japán NTN, NSK és NFC vállalatokat 953,3 millió euróra büntették golyóscsapágyakkal történő kartellezés miatt.
Tavaly júliusban a világ első számú kábelköteg-gyártójára, a Yazakira csaptak le a törvény szigorával. A japán cég a német Leonival és a szintén japán Furukawa Electric vállalattal játszott össze. A bírság ebben az esetben is magas volt: 142 millió euró.
Almunia októberben távozik a hivatal éléről, utódjának, a dán gazdasági miniszter, Margrethe Vestagernek hosszú listát adott át kartellgyanús ügyekről.