Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Áprilisban kilőtt az újautó-piac
2024.05.03 10:19Bezárja marosludasi gyárát a Leoni
2024.05.03 09:18Le kell állítani a gödi Samsung-gyárat
2024.05.03 08:16Új típusjelölési rendszer jön a BMW-nél
2024.05.03 07:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Olyan abroncsot akart a Porsche, amivel rekordot tud dönteni
A Goodyear Eagle F1 SuperSport RS versenyabroncsokat fejlesztett a Porsche 911 GT2 RS és GT3 RS modellekhez.
A Goodyear Eagle F1 SuperSport RS versenyabroncsokat fejlesztett a Porsche 911 GT2 RS és GT3 RS modellekhez.
Az új abroncsok fejlesztésének utolsó lépéseként a köridőket mérték az olaszországi Nardòban található Porsche tesztpályán. Ez egyúttal a Goodyear visszatérését is fémjelezte az ultra-ultra nagy teljesítményű (UUHP) abroncsok piacára.
A Porsche Motorsportnak olyan abroncsokra volt szüksége, amelyek képesek megbízhatóan átadni 700 lóerő hasznos teljesítményt 750 nm maximális forgatónyomaték mellett, méghozzá úgy, hogy ez mind egyenesben, mind a kanyarokban kiemelkedő köridőket eredményezzen.
A Goodyear az abroncsot kifejezetten a Porsche részére fejlesztette ki, a megrendelő pedig azt kérte, hogy a termék a pályán rekordteljesítményt nyújtson.
A németországi Hanauban található fejlesztői központban több száz mérnök, tudós és műszaki szakember bevonásával zajlik az új anyagok, futófelületi mintázatok és gyártási technológiák kidolgozása.
A tiszta versenykeverék a maximális száraz tapadást a kimondottan merev mintaelemek és a csökkentett mintamélység kombinálásával biztosítja. Ez az előnyös kombináció maximálisra növeli a g-erőket, miközben a lehetséges minimumra csökkenti a mintázat elmozdulását a legextrémebb kanyarokban is, ami a sofőr szempontjából kiváló tapadást és rendkívül precíz kormányozhatóságot eredményez.
Az alkalmazott abroncskialakítás sokat kölcsönöz a motorsport világából. Az abroncs megerősített Aramid övbetéttel és megnövelt tapadófelületű optimális profillal rendelkezik, ami a különböző vezetési körülmények és sebességek mellett is egyenletesen tartja a nyomáseloszlást.
Végül, de nem utolsósorban a futófelület kialakításának része a masszív külső váll is, melynek feladata az oldalirányú erők optimális elvezetése és a rendkívüli kanyarstabilitás biztosítása.