Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Miért kell szabályozni a mesterséges intelligenciát? Elmagyarázzuk
2024.05.19 16:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Négyszeres hatékonyságú rekuperáción dolgozik a ZF
Fejlesztőpartnerként és beszállítóként a ZF eredményesen működik együtt a brit járműgyártó Tevva-val egy 7,5 tonnás, tisztán elektromos teherautó energiavisszatermelő-rendszerének fejlesztésében. A projekt keretein belül a ZF elektronikus fékezési rendszerét (Electronic Brake System – EBS) is integrálják a Tevva tisztán elektromos teherautóiba.
Heiko Eggers, a ZF teherautókban használt megoldások divíziójának fékezésért és fejlett vezetéstámogató rendszerekért felelős vezetője elmondta, a széles termékportfóliójuk és rendszerkompetenciájuk, beleértve a ZF sztenderdizált EBS-ét lehetővé teszi, hogy az olyan innovatív piaci szereplők, mint a Tevva, hamarabb vihessék piacra termékeiket. A Tevva elkötelezettsége és agilis mérnöki szakértelme lehetővé tette, hogy a ZF megugorja a szigorú biztonsági előírásait és sikeresen befejezze a projektet. Eggers megosztotta, cége várja, hogy láthassa az első Tevva teherautókat az utakon.
A Tevva hajtásért és fékezésért felelős főmérnöke, Ulzair Jilani elmondta, keményen dolgoztak, hogy elnyerjék a ZF, mint a világ egyik legfontosabb Tier 1-es beszállítójának jóváhagyását a projektre. A ZF-fel közös munka egy fontos lépés volt a sikeres teherautó-gyártóvá válásig vezető úton. Az EBS-t a Tevva rekuperációs rendszeréhez adaptálták, így amikor a fékpedált lenyomják, a fékezés nagy részét a hajtáslánc végzi visszatáplálás formájában. A teherautó megállításához hagyományos fékrendszer szükséges, így egy biztonságosabb és hatékonyabb fékezési rendszer jön létre. Ez azzal is jár, hogy a hagyományos fékek kevesebb terhelést kapnak, hosszabb élettartamúak lehetnek.
Észrevétlen átmenet
A Tevva mérnökei sikeresen megfeleltek egy sor szigorú tesztelési kritériumnak a teherautójukkal. Finomhangolták a járművezérlő-egységet (vehicle control unit – VCU) és fejlesztették az alegységek kompatibilitását az EBS-szel. Az eredmény egy olyan rendszer, amely négyszer olyan hatékony az energia-visszatermelésben, mint egy hagyományos légfékrendszer, így növekszik a Tevva teherautók hatótávolsága. Az EBS implementálásával maximum 180 kilowattos teljesítménnyel töltődik vissza áram az akkumulátorba fékezés során, szemben a hagyományos légfékek 40 kilowattos passzív visszatöltésével, amelyet biztonsági okokból kellett korlátozni. A tesztelés a ZF jeverseni tesztpályáján történt Németországban, különböző körülmények között és útfelületeken.
A technológiai vívmányoknak köszönhetően a modern EBS rendszer hatékonyan kontrollálja a hagyományos és a rekuperatív fékezés ötvözését. A rendszer a vezető lassítási szándékát elektronikusan továbbítja a fékkomponensekhez, hogy rövidebb legyen az átfutási idő és kiegyensúlyozottabbak legyenek a fékerők, valamint hatékonyabb a rendszer menedzsmentje.
A Tevva 7,5 tonnás, tisztán elektromos teherautója idén került gyártásba Londonban. Készül majd egy hidrogénhajtású változat is, amelyben egy hatótávnövelő hidrogén üzemanyagcella kap helyet, 570 kilométerre növelve a hatótávot. A jelenlegi modell maximum 227 kilométeres hatótávval és 105 kilowattórás akkumulátorral rendelkezik, és utolsó kilométeres, városi kiszállítási feladatokra alkalmas.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!