Beszállítók Nagyot ment Kínában a Schaeffler

Nagyot ment Kínában a Schaeffler

autopro.hu/Sz.N. | 2020.11.11 13:46

Nagyot ment Kínában a Schaeffler

Klaus Rosenfeld, a Schaeffler Csoport vezérigazgatója. | Fotó: Schaeffler

Az autó- ipari beszállító Schaeffler az év első hónapjaiban tapasztalt gyors eladásbeli csökkenésen a harmadik negyedévre már egyértelműen túljutott. Ennek ellenére a vezérigazgató Rosenfeld még óva int az ünnepléstől, hiszen a vállalat komoly átalakítási programba kezdett, mellyel németországi munkahelyek ezreit szünteti meg.

Az előző év azonos időszakához mérten 2020 harmadik negyedévi devizatásoktól megtisztított bevételei 2,6 százalékkal csökkentek. 2020 első kilenc hónapjára vonatkozóan egy 15,4 százalékos értékesítés kiesés került a könyvbe, melyet a vállalat Herzogenaurachban ismertetett.

A januártól szeptemberig tartó időszakban a Schaeffler 8,971 milliárd eurós árbevételre tett szert, mely az előző év azonos időszakában még 10,839 milliárdra rúgott. Kiváltképp Kínában teljesített jól a beszállító, ahol a harmadik negyedévben kétszámjegyű növekedést sikerült elérnie. Az ázsiai országban mindenekelőtt az autóipari technológiák és a szélenergia-alkatrészek iránt ugrott meg a kereslet.

További visszaesést várnak az értékesítésben

A Schaeffler szerkezetátalakítása miatt már kénytelen volt különleges kiadásokat elkönyvelni, mely magában foglalja a létszámleépítés 549 millió eurós költségét is. Év elején szezonális kiigazítást hajtottak végre. Ezzel a különleges hatásokkal a kamatok és adók előtti veszteség 413 millió eurót tett ki. Előző évben még 795 millió eurós volt a növekedés.

Az egész évre vonatkozóan a Schaeffler 11,5–13 százalékos árfolyamhatással kiigazított árbevétel-csökkenésre számít. A társaság bevételének 4,5–5,5 százalékának a vállalatnál kell maradnia a kamatok, adók és különleges hatások előtti eredményeként (korrigált EBIT).

Rosenfeld kitart a leépítések mellett

Klaus Rosenfeld vezérigazgató óva intett a túlzott örömtől az ismét javuló eredmények ellenére is. „Helyenként azt tapasztaljuk, hogy egyes üzemeink már a kapacitásuk határán termelnek, azonban nem szabad előre ünnepelni” – nyilatkozta a vezető. A stabilizáció részben a bővítési beruházások tudatos felfüggesztésével magyarázható. A vállalat alapvető stratégiája, hogy jelentősebb befektetéseket kezdeményez a megújuló energia, az e-mobilitás és a fenntarthatóság terén, azonban másra nem. Ezek a területek előtérbe kerülnek, nem utolsó sorban az Egyesült Államok elnökválasztásának eredménye miatt is.

A 4400 munkahely megszüntetése elsősorban Németországot érintené Rosenfeld bejelentése szerint: „A strukturális váltás elindult, az intézkedések maradnak” – hangsúlyozta. A munkavállalókkal folytatott tárgyalásokban hamarosan előrelépés születhet – számolt be az Automobilwoche.

Kiemelt Partnereink