Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Közel negyedmillió autót hív vissza a Ford
2024.05.03 06:18Tesla-rivális autót dobhat piacra a Peugeot
2024.05.03 04:20Bővítik a zalaegerszegi autóipari tesztpálya műhelyszárnyát
2024.05.02 17:17Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Most a Magneti Marellit adná el az FCA
Nincs egy nyugodt perc sem, ha a Fiat Chrysler Automobiles szerkezetéről van szó. Az olasz konszern első embere, Sergio Marchionne új tervvel állt elő, mely szerint jövőre elkülönítik autóalkatrész-gyártó leányát, a Magneti Marellit.
Pár hete még lehetséges kínai felvásárlókkal hozták hírbe a FCA-t, most a gyártó vezérigazgatója, Sergio Marchionne elárulta, hogy túl korai volt az Alfa Romeo és a Maserati eladását meglebegtetni. A cégvezető szeme előtt most már teljesen más cél lebeg: a Magneti Marelli kiárusítása.
A Magneti Marelli világítási egységek, motorok, kipufogók, elektronikai termékek és felfüggesztések glogális beszállítója. A széles portfóliójú leány eladása megerősítené az FCA pénzügyi helyzetét, és csökkentené költségeit. Míg a Maserati és az Alfa Romeo eladása egyre kevésbé valószínű, a vezérigazgató rámutatott, hogy a Magneti Marelli értékesítése nyilvánvaló.
Marchionne elmondta, hogy ez talán meg sem fog történni a következő üzleti terv időszakában, ami 2018-2022 között lesz. A vezérigazgató hangsúlyozta, hogy az olasz-amerikai autógyártó új ötéves stratégiájára fókuszál, melyet 2018 elején fognak nyilvánosságra hozni. Ennek központjában - nem meglepő módon - az elektromos és önvezető technológiák kihívásaira adható válaszok áll majd. Ezekre szükség is van, hiszen az e-autók még közel sem nyereségesek, az FCA például húszezer dollár veszteséget könyvel el a Fiat 500 minden elektromos példányán.
Az is kiderült, hogy az autógyártó, melyet Marchionne újra és újra össze akar boronálni más gyártókkal, jelenleg még nem tárgyal a Hyundai Motorral. Az FCA-vezér ezzel dél-koreai sajtóhírekre reagált, melyek ezúttal az olaszok és a Hyundai közeledéséről szóltak.
A globális autógyártókat az egyre szigorúbb emissziós szabályozások összenyomják, mivel tulajdonképpen arra kényszerítik őket, hogy az elektromos hajtás felé forduljanak. Az ilyen hajtással szerelt kocsik eladásai viszont - egyelőre - nem túl erősek, a töltőállomások infrastruktúrája pedig egyenetlen. Még a szegmens úttörőjének számító Tesla is folyamatosan anyagilag nehézségekkel szembesül.
– A legnagyobb félelmem, hogy lehagynak minket – mondta Marchionne. – Nagyon lassú ipar vagyunk, számunkra a döntéshozás örökké tart, ellenben Musk egy rakéta sebességével mozog.
Marchionne a lehetséges kínai felvásárlásra is utalt, mondván, jelenleg nincs nagyobb üzlet kilátásban az FCA háza táján. A prioritást 2018-ban az adósságok kifizetésére helyezi, illetve utódjának megtalálására. Marchionne idén 65 éves, és 2019-ben nyugdíjba fog vonulni. Addig viszont még garantáltan lesz pár szenzációs híre.