Beszállítók Most a Magneti Marellit adná el az FCA

Most a Magneti Marellit adná el az FCA

autopro.hu/Sz.K. | 2017.10.06 06:33

Most a Magneti Marellit adná el az FCA

Nincs egy nyugodt perc sem, ha a Fiat Chrysler Automobiles szerkezetéről van szó. Az olasz konszern első embere, Sergio Marchionne új tervvel állt elő, mely szerint jövőre elkülönítik autóalkatrész-gyártó leányát, a Magneti Marellit.

Pár hete még lehetséges kínai felvásárlókkal hozták hírbe a FCA-t, most a gyártó vezérigazgatója, Sergio Marchionne elárulta, hogy túl korai volt az Alfa Romeo és a Maserati eladását meglebegtetni. A cégvezető szeme előtt most már teljesen más cél lebeg: a Magneti Marelli kiárusítása.

A Magneti Marelli világítási egységek, motorok, kipufogók, elektronikai termékek és felfüggesztések glogális beszállítója. A széles portfóliójú leány eladása megerősítené az FCA pénzügyi helyzetét, és csökkentené költségeit. Míg a Maserati és az Alfa Romeo eladása egyre kevésbé valószínű, a vezérigazgató rámutatott, hogy a Magneti Marelli értékesítése nyilvánvaló.

Marchionne elmondta, hogy ez talán meg sem fog történni a következő üzleti terv időszakában, ami 2018-2022 között lesz. A vezérigazgató hangsúlyozta, hogy az olasz-amerikai autógyártó új ötéves stratégiájára fókuszál, melyet 2018 elején fognak nyilvánosságra hozni. Ennek központjában - nem meglepő módon - az elektromos és önvezető technológiák kihívásaira adható válaszok áll majd. Ezekre szükség is van, hiszen az e-autók még közel sem nyereségesek, az FCA például húszezer dollár veszteséget könyvel el a Fiat 500 minden elektromos példányán.

Az is kiderült, hogy az autógyártó, melyet Marchionne újra és újra össze akar boronálni más gyártókkal, jelenleg még nem tárgyal a Hyundai Motorral. Az FCA-vezér ezzel dél-koreai sajtóhírekre reagált, melyek ezúttal az olaszok és a Hyundai közeledéséről szóltak.

A globális autógyártókat az egyre szigorúbb emissziós szabályozások összenyomják, mivel tulajdonképpen arra kényszerítik őket, hogy az elektromos hajtás felé forduljanak. Az ilyen hajtással szerelt kocsik eladásai viszont - egyelőre - nem túl erősek, a töltőállomások infrastruktúrája pedig egyenetlen. Még a szegmens úttörőjének számító Tesla is folyamatosan anyagilag nehézségekkel szembesül.

– A legnagyobb félelmem, hogy lehagynak minket – mondta Marchionne. – Nagyon lassú ipar vagyunk, számunkra a döntéshozás örökké tart, ellenben Musk egy rakéta sebességével mozog.

Marchionne a lehetséges kínai felvásárlásra is utalt, mondván, jelenleg nincs nagyobb üzlet kilátásban az FCA háza táján. A prioritást 2018-ban az adósságok kifizetésére helyezi, illetve utódjának megtalálására. Marchionne idén 65 éves, és 2019-ben nyugdíjba fog vonulni. Addig viszont még garantáltan lesz pár szenzációs híre.

Kiemelt Partnereink