Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Miért kell szabályozni a mesterséges intelligenciát? Elmagyarázzuk
2024.05.19 16:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Minden negyedik beszállító veszteséges
Az európai autóipari beszállítók többsége idén bevételeinek növekedésére számít, a profitkilátások azonban ennek ellenére rosszak, és a vállalatok mintegy negyede veszteségesen működik jelenleg – derül ki az Autóipari Beszállítók Európai Szövetségének (CLEPA) felméréséből.
A szervezet McKinsey-vel közösen készített februári felmérésében az európai autóipari beszállítók 64 százaléka számított bevételeinek emelkedésére a 2023-as évben.
Ugyanakkor a vállalkozások nagy része alacsony nyereségességgel működik: 67 százalékuk 5 százaléknál alacsonyabb nyereségességet tud felmutatni, körülbelül negyedüknek pedig több a kiadása, mint a bevétele. A CLEPA kettő félvezetőhiányból eredeztethető tényezővel, az autógyártási volumen beesésével, illetve a költségoldali nyomással magyarázza a számokat.
Kevesebb befektetés, ugyanannyi fejlesztés
A nehéz pénzügyi helyzet a vállalatok befektetési hajlandóságán is meglátszik, 37 százalékuk jelezte ugyanis, hogy visszavesz befektetési terveiből. Többségük ezt úgy teszi, hogy közben igyekszik szinten tartani kutatás-fejlesztési kiadásait.
Utóbbiak létfontosságúak annak érdekében, hogy a beszállítói hálózat lépést tudjon tartani a gyorsuló technológiai átmenettel, amit az elektrifikáció jelent. Habár úgy tűnik, hogy belső égésű motoros új személyautókat 2035 után is lehet majd az Európai Unióban forgalmazni – amennyiben szintetikus üzemanyaggal működnek – az OEM-ek így is jelentős kapacitásokat fognak átállítani a kevesebb és más alkatrészeket igénylő elektromos járművek készítésére.
Az elektromos átmenethez kapcsolódik, hogy a megkérdezett cégek majdnem mindegyikénél (98 százaléknál) úgy látják, hogy a töltőhálózat hiányosságai hátráltathatják a technológiaváltást, azáltal befektetéseik megtérülését.
Bizakodóbbá váltak a cégek
A problémák ellenére a beszállítók sokkal derűlátóbbá váltak az előző, tavaly szeptemberi felmérés idején mérthez képest. Akkor a cégek 70 százaléka rossznak ítélte kilátásait, ami új negatív rekord volt – betudhatóan az energia- és anyagárak növekedésének.
Most a beszállítók 35 százaléka értékelte pozitívan kilátásait, míg „csak” 35 százalékuk jellemezte azt negatívan.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!