Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Már itt az autonóm rajzó robotméhecske, a BionicBee
2024.05.04 12:22Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Elérhetetlen elektrifikációs célokat lát az autóipar
Sok autóipari szereplő véli úgy, hogy az elektromos autók gyártására való átállás a szabályozás által megkövetelt ütemben nem teljesíthető – derül ki egy nemzetközi felmérésből, amelyben a válaszadók többek között az új ellátási láncok kiépítésében látják az akadályokat.
Az ABB világszerte közel 600 autógyártóknál és beszállítóiknál dolgozó vezetőt, mérnököt és más szakembert kérdezett az elektrifikációról, illetve a járműgyártás fenntarthatóvá tételéről.
A válaszadók több mint fele, 59 százaléka véli úgy, hogy az elektromos autókra átállás nem megvalósítható a szabályozások által ma megkövetelt ütemben. Mindössze a megkérdezettek 11 százaléka gondolja, hogy a 2030-2040-es időintervallumra vonatkozó regionális elektrifikációs célok elérhetőek, míg 18 százalék szerint azokat soha nem sikerül elérni.
Az Európai Unióban 2035-től csak nulla kibocsátású, vagyis teljesen elektromos személyautókat és kishaszonjárműveket lehet forgalomba helyezni a Bizottság javaslata értelmében. Kínában 2035-től csak „új energiájú”, vagyis akkumulátoros elektromos, üzemanyagcellás vagy hibrid új személyautókat lehet forgalomba helyezni, és bár az USA-ban még nincs szövetségi szintű határidőhöz kötve a teljes elektrifikáció, a folyamatok ott is az elektromos technológia dominanciája felé mutatnak.
Az autóiparra nehezedő nyomáson enyhítene, ha a törvényhozók a háttérbe szorult karbonsemleges szintetikus üzemanyagoknak is utat engednének. Erre most esély látszik az EU-ban, ahol nemrég, közvetlenül a megszavazása előtt a németek és az olaszok is szót emeltek az említett bizottsági törvénytervezet ellen, annak további áttárgyalását vonva maga után.
A növekvő nyomás az új normális
Az ABB felmérésében a válaszadók 19 százaléka jelölte meg az új ellátási láncok kiépítését az elektrifikációt hátráltató fő okként, 16 százalékuknak pedig a nagy tőkebefektetés jelenik meg komoly problémaként. A töltőhálózat sokat hangoztatott elégtelenségét 26 százalék emelte ki, míg 17 százalék a villanyautók túl magas árában látja a fő problémát.
„A felmérés igazolja az autóipar kihívásait: azt, hogy a gyártás nyomás alatt van és a megszakadt ellátási láncok jelentős stressznek vannak kitéve” – értékelte az eredményeket Daniel Harrison, a felmérésben közreműködő Automotive Manufacturing Solutions elemzője. „Valószínűleg ez fog ’az új normálisnak’ számítani” – tette hozzá.
Kisebb falat a fenntartható gyártás
A gyártás fenntarthatóvá tételét tekintve a felmérés résztvevői már sokkal pozitívabbak voltak: 80 százalékuk szerint az megvalósítható, és csak 4 százalékuk látja azt elérhetetlennek.
Hasonlóan az elektromos átmenethez, itt is megjelent a beruházási igény, mint fő akadályozó tényező, ugyanis a megkérdezettek negyede jelölte meg a magas befektetési igényt elsődleges akadályként.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!