Beszállítók Megismétlődni látszik a Takata botrány

Megismétlődni látszik a Takata botrány

autopro.hu/V.M. | 2023.09.07 08:18

Megismétlődni látszik a Takata botrány

Fotó: Pixabay

Az Egyesült Államokban lépéseket tesznek annak érdekében, hogy egy engedetlen autóipari beszállítót rávegyenek 52 millió olyan légzsák-gázgenerátor visszahívására, amik az illetékes hatóság szerint veszélyt jelentenek az autósokra.

Hirdetés

Az Egyesült Államok Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatala (NHTSA) előzetes megállapítása szerint a kínai kézben lévő ARC Automotive, illetve annak licencét használva a Delphi által gyártott gázgenerátorok gyári hibásak, ezért azok cseréjét szeretné elérni.

A hatóság még tavasszal szólította fel az ARC-ot a termékek visszahívására, melyek szerinte 2009 óta legalább hét személyi sérülést és kettő halálesetet okoztak az USA-ban és Kanadában. Akkor azonban a vállalat elutasította az NHTSA követelését.

Mielőtt az NHTSA bírósági határozat révén kényszeríthetné a céget a visszahívásra, bírósági, meghallgatáson kell megjelennie a felek képviselőinek. Ennek időpontját október 5-re tűzték ki.

Halálos repeszektől tartanak

Az NHTSA szerint a gyártás során forrasztási melléktermékek eltömíthetik a gázgenerátor gázkieresztő nyílásait, ami az ütközéskori működésbe lépéskor túlnyomáshoz, majd robbanáshoz, azáltal veszélyes repeszképződéshez vezethet. A hatóság korábban 67 millió generátor visszarendeléséről beszélt, a további vizsgálatok nyomán azonban mostanra „csak” 52 millió cserélendő generátorral számol. Ezek az érintett járművek első utas- és vezetőoldali légzsákjaiban találhatóak.

Az eddig ismert adatok szerint legalább 25 millió USA-ban regisztrált jármű érintett. Köztük egyebek mellett amerikai márkák, a Stellantis, a Volkswagen, a BMW, a Hyundai és a Toyota által gyártott modellek vannak.

A The Detroit News beszámolója szerint az ARC továbbra is elutasítja az NHTSA állításait, mivel azok szerinte hipotézisekre épülnek csupán. Autógyártók eddig hét kisebb visszahívást kezdtek az ARC gázgenerátorai miatt, a vállalat szerint azonban ezek izolált hibák miatt történtek.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink