Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25A Bosch továbbra is jól teljesít Magyarországon
2024.05.16 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Már tudni, ki használja először a CATL új akkuját
A Chery lesz az első autógyártó, amely a Debrecenben akkumulátorgyárat építő kínai CATL (Contemporary Amperex Technology Limited) nátrium-ionos akkumulátorait használja - jelentette be hivatalosan az akkumulátorgyártó.
Ismeretlen mikor és melyik modellben kerül piacra a CATL nátrium-ion akkumulátora, de azt már tudni, ki fogja először használni. A bejelentés egyelőre igencsak szűkszavú, de annyi bizonyos, hogy a Chery csapott le először a fejlesztésre.
A CATL 2021 júliusában mutatta be nátrium-ion akkumulátorának első generációját, akkor azt nyilatkozta, hogy 2023-ra kiépíti az új technológia ellátási láncát. Így az akkumulátoróriás még mindig tartja magát az ütemtervéhez, ha a Chery ilyen akkura támaszkodó modelleket gyárt.
A nátrium-ion akkumulátorok új generációja
Chery-nek gyártott nátrium-ion akkumulátor specifikációja továbbra sem ismert. A CATL 2021-ben nyilatkozta, hogy a cellák energiasűrűsége akkoriban 160 kilowattóra/kilogramm volt, és a következő generáció esetében 200 kilowattóra/kilogrammra ígérte a sűrűség növelését. Ezáltal a nátrium-ion-cellák majdnem összehasonlíthatóvá válnának az lítium-vas-foszfát cellákkal. Egy 2022 novemberében tartott rendezvényen a CATL képviselője akár 400 kilométeres hatótávolságú elektromos autókhoz alkalmas akkumulátorokat ígért.
A CATL emellett a múltban lítium-ion cellákból és nátrium-ion cellákból álló vegyes akkumulátoregységekről beszélt, hogy kiegészítse a két technológia együttes előnyeit. Rámutatott a lítium-ion cellák nagyobb energiasűrűségét és a nátrium-ion cellák nyersanyagbeszerzési, gyors töltési és alacsony hőmérsékletű teljesítménybeli pozitívumaira.
Verseny a piacért Kínában
Kínában nemrégiben egyfajta verseny alakult ki, hogy ki használja elsőként a nátrium-ion cellákat az elektromos autókban. Februárban az eddig meglehetősen ismeretlen akkumulátorgyártó, a Hina Battery három nátrium-ion akkumulátorcella-típust mutatott be, és bejelentette a JAC autógyárral való partnerségét. A Sehol EX10 (a Sehol a JAC és a Volkswagen Anhui közös márkája) alapján már megépült egy tesztjármű. Márciusban a Farasis Energy bejelentette, hogy nátrium-ion cellákat szállít a JMEV-nek – írja az electrive.com.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!