Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Makó városa segít a Continental elbocsátott dolgozóin
Makó egyszeri támogatással és négymilliós kerettel segíti a Continental elbocsátott dolgozóit. A dolgozók egyszeri százezer forintos segítséget kapnak, míg a Makói Gumiipari Szakszervezet számára pedig négymillió forintos keretet biztosít a dolgozók jogi képviseletének támogatására az önkormányzat.
Az egyhangúlag meghozott testületi határozatot Farkas Éva Erzsébet (Fidesz-KDNP) polgármester sajtótájékoztatón jelentette be. Elmondta, hogy a százezer forintos támogatásért jelentkezni kell az önkormányzatnál december 31-ig, a jogosultságot a szakszervezettel közösen bírálják el januárban. Eddig 23 egykori dolgozó jelentkezett - tette hozzá.
Közölte, hogy a szakszervezettel határozatlan időre szóló együttműködési megállapodást kötnek, a négymillió forintos támogatást a jogi képviseletre még csütörtökön átutalják. Jelezte, a térség polgármestereit is megkeresték, hogy lehetőségeik szerint ők is támogassák az elbocsátott dolgozókat.
A legnagyobb munkaadó a városban
A városvezető kiemelte, hogy a Continental - hivatalosan a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. - 26 éve működik a városban, a legnagyobb foglalkoztatónak és a legnagyobb adófizetőnek számít. Igaz, 2020-ban több mint 200 millió forint helyiadó-kiesést produkált és 2021-ben mintegy 200 munkavállalót bocsátott el.
Lázár János, helyi országgyűlési képviselő a sajtótájékoztatón elmondta, hogy a Continentalnál már másfél-két éve zajló folyamat miatt megkereste Palkovics László innovációs és technológiai minisztert, aki tárgyalt a cég vezetésével.
Radics Gábor, a Makói Gumiipari Szakszervezet elnökségi tagja az önkormányzattal kötött megállapodást úgy jellemezte, ezáltal jobb pozícióból tudják segíteni a dolgozókat.
Nem jött jól az elektromos offenzíva
A Continental 2015-ben növelte gyártási kapacitását állami támogatás igénybevételével. Ám a világ autóipara megváltozott, felgyorsult az elektromos meghajtású járművek piaci térnyerése, majd a járvány következményeként az ellátási lánc problémák tovább nehezítették az iparági szereplők tevékenységét. Nehéz helyzetet teremt a makói üzemben a termékportfólió magas dízel-aránya, emiatt december elején jelezték, hogy a 2015-ben tett vállalásokat 2023-ig Makón nem tudják fenntartani.
December 15-én a valamivel több mint 1,7 milliárd forint állami támogatást a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. visszafizette, annak ügyleti kamatával együtt.
A gyár december 21-én azt jelezte, megnőtt a vevői rendelésállomány, ezzel megszűnt az idei évre korábban keletkezett kapacitástöbblet. Így mintegy 1500 fővel dolgozhatnak tovább, megtartva a kölcsönzött munkaerőt is. Tájékoztatásuk szerint még nem született döntés a makói telephely jövő évi létszámcsökkentéséről.
Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!