Beszállítók Magasabb árakért „harcol” a Continental

Magasabb árakért „harcol” a Continental

autopro.hu/V.M. | 2023.08.11 13:20

Magasabb árakért „harcol” a Continental

Fotó: Continental Press Releases

A Continental, a világ egyik legnagyobb autóipari beszállítója azért küzd a vevőivel folytatott tárgyalásokon, hogy termékeiért cserébe többet kapjon a jövőben, miközben a vállalat a költségeinek jelentős növekedésével számol.

Hirdetés

A német vállalatnak nem csupán a magas infláció ad okot saját árai növelésére, illetve a magasabb árréssel értékesíthető prémium termékekre való fókuszálásra, ugyanis a gumiabroncspiac zsugorodásával kell szembe néznie fő piacain, Észak-Amerikában és Európában. A vállalat árbevételének mintegy 70 százaléka származik a kettő régió piacairól.

A Continental második negyedévi pénzügyi eredményeinek bemutatóján Katja Dürrfeld, a vállalat pénzügyi vezetője elmondta: „Az új ártárgyalásainkért harcolunk (…), hogy biztosítsuk, azt kapjuk termékeinkért és szolgáltatásainkért, amit megérdemlünk.”

Áthárítják a többletköltséget

Dürrfeld ezzel egyértelművé tette, hogy a Continental tovább akarja adni megnövekedett költségeit a vásárlóinak, vagyis az autógyártóknak. Az anyag- és energiaárak elmúlt években tapasztalt megemelkedése azonban csak az egyik oka annak, hogy a vállalatoknak a korábbinál többe kerül termékeik előállítása. A logisztikai szűk keresztmetszetek, melyek felhajtják a logisztikai szolgáltatások árát, valamint az inflációt kompenzáló béremelések szintén közrejátszanak.

A Continental az idei pénzügyi évben az anyag-, bér-, energia- és logisztikai költségeinek 1,4 milliárd euróval való növekedését várja. Ez bár egy jelentős összeg, korábban ennél is nagyobb, 1,7 milliárd eurónyi növekedéssel számolt.

A költségekhez kapcsolódóan Dürrfeld a United Auto Workers és az amerikai OEM-ek közti új bértárgyalások kapcsán elmondta, hogy a szakszervezet béremelési követelései „erősek”, és a költséginfláció egy „új kategóriáját” jelentenék.

A tárgyalófelek álláspontjai közti szakadékot baljósló módon mutatta meg, hogy a Stellantis ajánlatát az amerikai szakszervezet vezetője egyszerűen szemétnek nevezte, majd a kukába dobta azt.

Átgondolják miből mennyi kell

Hogy felvegyék a harcot a növekvő költségekkel, a Continental nem csak áremelésben gondolkodik. „Keményen dolgozunk azon, hogy megállapítsuk a különböző komponenseink megfelelő készletszintjét” – idézi Dürrfeldet a Reuters.

A magas költségek ellenére a Continental az egy évvel korábbinál magasabb, 4,8 százalékos EBIT-rátával zárta az április-júniusi időszakot. Bevétele 10,4 milliárd euróra nőtt a 2022-es 9,4 milliárd euróról.

A csereabroncsok csökkenő eladásai ellenére a gumiabroncs üzletág értékesítése 3,5 milliárd eurót tett ki, kicsivel meghaladva a tavalyi 3,4 milliárdot, EBIT-rátája pedig 13,7 százalékon állt. Sokkal gyengébben szerepelt az autóipari üzletág, mely a bevételek közel ötödével növekedése ellenére is veszteséges maradt. Mindazonáltal az árfolyamhatások és szállítási költségek által terhelt idei -0,6 százalékos EBIT-ráta jelentős javulást jelent a 2022 második negyedévi -2,5 százalékhoz képest.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink