Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ezeket a fenntartható megoldásokat mutatta be a Bosch
2024.05.05 16:19Budapestről egyszer már elküldött buszokat bérel a BKV
2024.05.05 12:23Ön tudja, hogy miért levegővel töltjük fel az abroncsokat?
2024.05.05 08:18Az MI megmondja a politikai hovatartozását pusztán az arcára nézve
2024.05.05 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Magasabb árakért „harcol” a Continental
A Continental, a világ egyik legnagyobb autóipari beszállítója azért küzd a vevőivel folytatott tárgyalásokon, hogy termékeiért cserébe többet kapjon a jövőben, miközben a vállalat a költségeinek jelentős növekedésével számol.
A német vállalatnak nem csupán a magas infláció ad okot saját árai növelésére, illetve a magasabb árréssel értékesíthető prémium termékekre való fókuszálásra, ugyanis a gumiabroncspiac zsugorodásával kell szembe néznie fő piacain, Észak-Amerikában és Európában. A vállalat árbevételének mintegy 70 százaléka származik a kettő régió piacairól.
A Continental második negyedévi pénzügyi eredményeinek bemutatóján Katja Dürrfeld, a vállalat pénzügyi vezetője elmondta: „Az új ártárgyalásainkért harcolunk (…), hogy biztosítsuk, azt kapjuk termékeinkért és szolgáltatásainkért, amit megérdemlünk.”
Áthárítják a többletköltséget
Dürrfeld ezzel egyértelművé tette, hogy a Continental tovább akarja adni megnövekedett költségeit a vásárlóinak, vagyis az autógyártóknak. Az anyag- és energiaárak elmúlt években tapasztalt megemelkedése azonban csak az egyik oka annak, hogy a vállalatoknak a korábbinál többe kerül termékeik előállítása. A logisztikai szűk keresztmetszetek, melyek felhajtják a logisztikai szolgáltatások árát, valamint az inflációt kompenzáló béremelések szintén közrejátszanak.
A Continental az idei pénzügyi évben az anyag-, bér-, energia- és logisztikai költségeinek 1,4 milliárd euróval való növekedését várja. Ez bár egy jelentős összeg, korábban ennél is nagyobb, 1,7 milliárd eurónyi növekedéssel számolt.
A költségekhez kapcsolódóan Dürrfeld a United Auto Workers és az amerikai OEM-ek közti új bértárgyalások kapcsán elmondta, hogy a szakszervezet béremelési követelései „erősek”, és a költséginfláció egy „új kategóriáját” jelentenék.
A tárgyalófelek álláspontjai közti szakadékot baljósló módon mutatta meg, hogy a Stellantis ajánlatát az amerikai szakszervezet vezetője egyszerűen szemétnek nevezte, majd a kukába dobta azt.
Átgondolják miből mennyi kell
Hogy felvegyék a harcot a növekvő költségekkel, a Continental nem csak áremelésben gondolkodik. „Keményen dolgozunk azon, hogy megállapítsuk a különböző komponenseink megfelelő készletszintjét” – idézi Dürrfeldet a Reuters.
A magas költségek ellenére a Continental az egy évvel korábbinál magasabb, 4,8 százalékos EBIT-rátával zárta az április-júniusi időszakot. Bevétele 10,4 milliárd euróra nőtt a 2022-es 9,4 milliárd euróról.
A csereabroncsok csökkenő eladásai ellenére a gumiabroncs üzletág értékesítése 3,5 milliárd eurót tett ki, kicsivel meghaladva a tavalyi 3,4 milliárdot, EBIT-rátája pedig 13,7 százalékon állt. Sokkal gyengébben szerepelt az autóipari üzletág, mely a bevételek közel ötödével növekedése ellenére is veszteséges maradt. Mindazonáltal az árfolyamhatások és szállítási költségek által terhelt idei -0,6 százalékos EBIT-ráta jelentős javulást jelent a 2022 második negyedévi -2,5 százalékhoz képest.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!