Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kínai-német társulás az akkumulátorfejlesztésben
Együttműködésbe kezd a német vegyipari BASF és a kínai cellagyártó SVOLT vállalat. Közös céljuk új anyagokból készülő akkumulátorokat, valamint jobb nyersanyagellátási és újrahasznosítási módszereket fejleszteni.
A BASF szerint a közös munka a cellagyártás, a katódok anyagainak fejlesztése és az akkumulátorok újrahasznosítása terén nagyban hozzájárul majd a globális karbonsemlegesség eléréséhez. Természetesen az is cél, hogy mindkét fél kutatás-fejlesztési képességeit és tapasztalatát gyarapítsa az együttműködés, főleg a világ legnagyobb akkumulátorpiacán, Kínában. A vállalatok elkezdtek gyárakat építeni a katódalapanyagok és akkumulátorcellák készítéséhez Németországban.
A piacvezetők még feljebb törnek
Az alapanyagok gyártása terén a BASF, a cellagyártásban pedig a SVOLT van a világ legjobbjai között, ezeket a pozíciókat pedig várhatóan megerősíti majd az együttműködés. A rohamosan fejlődő akkumulátortechnológiai iparban ez egy szükséges lépés, ahogyan a két fél másik közös célja, a globális nyersanyag-beszállítói láncok stabilizálása is. Ezt kiemelte Yang Hongxin, a SVOLT vezérigazgatója is, aki szerint a két vállalat kiegészíti egymás erősségeit az ellátási láncon belül, és az együttműködés táptalajául szolgál a folyamatos innovációnak az elektromos autók akkumulátorainak fejlesztésében.
A BASF széles választékban nyújt alapanyagot az akkumulátorok katódjaihoz – közepes vagy magas nikkel- vagy mangántartalmú, kobaltmentes megoldások is elérhetők, amelyekből a társulás gyümölcseként a SVOLT már számos különböző fajta cellát készített.
Egyre gyakoribbak az összefogások
Nem csak a SVOLT-tal dolgozik azonban együtt a német vállalat – a BASF nemrég hasonló partnerséget kötött a szintén kínai CATL akkumulátorgyártóval, amely éppen a németországi Erfurt mellett épít gyárat. Egy ideje közös munka folyik a Porsche és a Customcells vegyesvállalatával, a Cellforce-szal is, akivel szintén a nagy energiájú NCM (nikkel-kobalt-mangán) katódok előállítása és az újrahasznosítás a cél — írja az electrive.com.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!