Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Félidejéhez érkezett a Rába Modernizációs Program
2024.05.03 12:22Áprilisban kilőtt az újautó-piac
2024.05.03 10:19Bezárja marosludasi gyárát a Leoni
2024.05.03 09:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ismét az elektromos parkolófékkel ír történelmet a ZF
A Ford F-150 új generációja kapja meg szegmensében elsőként az újítást, mely a fogyasztás csökkenésétől kezdve az önvezetésig egy sor előnye van.
A kistehergépjárművek szegmensében elsőként alkalmaz a ZF elektromos parkolóféket (EPB), a megoldás az ikonikus Ford F-150 2018-as kiadásában debütál először. Az elektromos parkolófék rendkívül sokoldalú technológia, így ideális a nagyobb kisteherautók számára is, mondta Manfred Meyer, a féktechnikai részleg szenior alelnöke.
A típus a hagyományos dobfékekhez képest 9 kilogrammos, vagy még annál is nagyobb súlymegtakarítást eredményezhet a kereskedelmi forgalomban kapható kisteherautók, a nagyobb teherautók és az SUV-k számára, ez értelemszerűen fokozott üzemanyag-megtakarításhoz és kisebb széndioxid-kibocsátáshoz vezethet. Mivel a fék egyetlen gombnyomással aktiválható, a kézifékkar vagy a fékpedál megszüntetésével több szabad hely marad az utastérben.
Az EPB fontos biztonsági előnyökkel jár, ráadásul hozzájárulhat az autonóm funkciókhoz, amelyek segítik a járművezetőket, folytatta Meyer. Az EPB az elektronikus stabilitásszabályzással együttműködve segítséget nyújt vészfékezések alkalmával, segít a fáradtság enyhítésében a forgalmi dugóban, és szükség esetén helyben tartja a járművet.
A ZF a TRW-en keresztül elsőként dobta piacra az elektromos parkolóféket még 2001-ben. Mára több mint 100 millió személygépjármű, furgon és SUV fut az utakon, amelyekben ZF-gyártotta elektromos parkolófék teljesít szolgálatot. Az elektromos parkolófék normál fékezéskor hidraulikus, míg parkoláskor és vészfékezéskor elektromos fékként működik.